Według raportu EY najlepsze wyniki osiągnęły startupy z Berlina, które łącznie pozyskały w minionym roku 3,7 mld euro. Zaraz za stolicą w zestawieniu pojawiły się firmy z Bawarii i Nadrenii Północnej-Westfalii. – W zeszłym roku najlepsze startupy miały małe trudności z pozyskaniem świeżego kapitału, rosła natomiast liczba jednorożców – powiedział Peter Lennartz z EY.
Natomiast jeśli chodzi o startup, który zdobył najwięcej funduszy, to jest to FlixMobility GmbH, które zdobyło aż 500 mln euro. Zaraz za nim jest GetYourGuide, internetowa firma z branży turystycznej, która zdobyła 428 mln euro.
Jednocześnie okazuje się, że zwiększyła się ilość inwestycji w fintechy oraz startupy zajmujące się mobilnością. To zaś oznacza, że Niemcy powoli przestają interesować się głównie e-commerce.
Rynek niemiecki
Niemcy to największy europejski rynek, który liczy ponad 83 miliony ludzi. Poza tym nie zapominajmy, że nasi sąsiedzi są mają najsilniejszą gospodarkę z państw na starym kontynencie. Tylko w 2018 roku wytworzyli oni produkty oraz usługi o łącznej wartości 4 029 140 milionów dolarów. Takie tło gospodarcze zdecydowanie sprzyja rozwojowi przedsiębiorczości i innowacji.
Poza tym w Niemczech jest bardzo dobrze rozwinięty ekosystem startupowy, o którym jako o wzorcu opowiada wiele osób z tego środowiska. Mamy to szczęście, że Berlin, który uznawany jest za prawdziwą mekkę startupowom, jest stosunkowo blisko nas. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się korzystać z tamtejszego ekosystemu.
A jest w czym przebierać. Lecąc na weekend do Niemiec nie jest się w stanie zajrzeć wszędzie, bo tak dużo tam się dzieje. Przykładowe ciekawe imprezy, którymi warto się zainteresować to: TOA, czyli Tech Open Air, re:publica, Bits & Pretzles czy Heureka.
W obliczu takich danych nie powinno nas dziwić, że wielu Polaków wyjeżdża do Niemiec by tam założyć swój biznes, lub jeśli już prowadzi swój startup w Polsce w niemieckim rynku upatruje swoich klientów. Obecne informacje dotyczące największego w historii finansowania dla startupów tylko umocnią ten trend.
Jeśli myślisz o rynku niemieckim w kwestii biznesowej przeczytaj nasz artykuł: Focus on: Jak promować startup w Niemczech
Warto przyglądać się ekosystemom startupowym, które bardzo dobrze sobie radzą. Mamy to szczęście, że Berlin jest bardzo blisko i w każdej chwili możemy tam wyskoczyć, by podejrzeć co nieco.