nioovo – pierwszy polski startup wyróżniony w programie Microsoft BizSpark

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

14 kwietnia 2011 roku portal internetowy nioovo.com, jako pierwszy startup z Polski i trzeci z Europy Środkowej i Wschodniej, został wyróżniony przez Microsoft BizSpark tytułem Startup of the Day.

14 kwietnia 2011 roku portal internetowy nioovo.com, jako pierwszy startup z Polski i trzeci z Europy Środkowej i Wschodniej, został wyróżniony przez Microsoft BizSpark  tytułem Startup of the Day.


Microsoft BizSpark jest globalnym programem wsparcia dla firm internetowych. W programie uczestniczy ponad 45 000 startupów z całego świata. Microsoft pomaga nowopowstałym firmom udostępniając im odpowiednie narzędzia ułatwiające rozwój, umożliwia kontakty z najważniejszymi graczami na rynku, w tym z inwestorami oraz zapewnia promocję. Najlepsze spośród firm uczestniczących w programie, wyróżniające się innowacyjnymi rozwiązaniami biznesowymi wykorzystującymi możliwości tworzone przez internet, są prezentowane w specjalnej sekcji „Startup of The Day”. Microsoft rozpoczął promowanie firm w ten sposób w październiku 2009. Do tej pory zaprezentował około 240 firm z całego świata, z czego około 60 z Europy, głównie z Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Niemiec.

14 kwietnia b.r. do tego prestiżowego grona dołączyło nioovo, rewolucyjny system tworzenia i przekazywania wizytówek opracowany w Polsce.

„Bardzo cieszę się z przyznanego nioovo.com wyróżnienia BizSpark Startup of the Day. Nioovo jest pierwszą firmą z Polski, która otrzymała to wyróżnienie. Jest to niewątpliwie potwierdzenie, że także polskie start-up’y mogą tworzyć naprawdę ciekawe, innowacyjne rozwiązania. Nie bez znaczenia jest dla mnie fakt, że aplikacja nioovo powstała w oparciu o technologie i narzędzia udostępniane firmom w ramach programu Microsoft BizSpark. W ramach BizSpark Microsoft aktywnie wspiera nowopowstałe firmy, udostępniając im najnowsze wersje narzędzi ułatwiające rozwój ich projektów, tworząc platformę kontaktu z innymi start-up’ami i inwestorami oraz zapewniając promocję stworzonych rozwiązań. Nioovo jest dobrym przykładem tego, jak wykorzystać możliwości technologii w procesie realizowania swoich planów biznesowych” – powiedział Krzysztof Folek, odpowiedzialny w polskim oddziale Microsoft za program Microsoft BizSpark.

Idea nioovo.com
nioovo.com jest innowacyjnym podejściem do dzielenia się danymi kontaktowymi. Dzięki nioovo.com można mieć pewność, że nasze kompletne i aktualne dane, będą trafiać do wszystkich osób, z którymi chcemy utrzymać kontakt. Po wejściu na stronę nioovo.com należy postępować zgodnie z prostymi instrukcjami. W ramach systemu użytkownik może wybrać różne opcje wizytówek – BasicFree, PersonalFree i BusinessFree (bezpłatne) lub PersonalPremium oraz BusinessPremium (płatne w modelu „raz na zawsze”). Gdy stworzymy własną wizytówkę, otrzymujemy unikalny link, który przesyłamy znajomym korzystając z poczty elektronicznej czy portali społecznościowych. „Po kliknięciu tego linku przez odbiorcę dane z wizytówki zostaną udostępnione do zapisania w programie obsługującym pocztę elektroniczną lub w telefonie komórkowym. Kiedy w przyszłości użytkownik zmieni np. pracę, a wraz z nią adres poczty elektronicznej i numer telefonu i zaktualizuje swoje dane w nioovo,  wszyscy, którzy kliknęli kiedyś na wysłany im link, otrzymają powiadomienie o zmianach i będą mogli uaktualnić dane w swojej książce adresowej” – zapewnia Piotr Rudzki, Prezes Zarządu GPC Sp. z O.O., właściciel serwisu nioovo.com

Gwarancja bezpieczeństwa i niezawodności
Portale wykorzystujące na masową skalę indywidualne dane wprowadzane przez użytkowników muszą przede wszystkim pomyśleć o zagwarantowaniu bezpieczeństwa i zapewnieniu absolutnie sprawnego funkcjonowania serwisu w każdym momencie. Portal nioovo.com spełnia najwyższe światowe standardy w obu tych dziedzinach.

System nioovo.com działa w oparciu o platformę Windows Azure  – technologię lidera branży IT, firmy Microsoft. „Windows Azure to platforma do budowy rozwiązań informatycznych udostępniana przez Microsoft w formie usługi online. To nic innego jak zestaw zaawansowanych narzędzi i olbrzymia moc obliczeniowa, którą można w zależności od potrzeb płynnie zwiększać i zmniejszać, a wszystko dostępne w modelu cloud computing w formie usługi” – mówi Robert Gajda z polskiego oddziału Microsoft.

Windows Azure był naturalnym wyborem w procesie tworzenia nioovo.com. „Platforma usług cloud computing firmy Microsoft stanowi fundament technologiczny naszej działalności. Wybraliśmy Windows Azure, ponieważ to jedyne rozwiązanie, które może zapewnić szybkie, niezawodne i bezpieczne działanie nioovo w skali całego świata, przy kosztach akceptowalnych nawet dla małej firmy” – tłumaczy Grzegorz Skowron-Moszkowicz, Prezes Zarządu Transparencia Sp. z o.o. (Transparencia realizuje wdrożenie systemu nioovo na zlecenie GPC Sp. z o.o.)

Na podbój świata
Celem polskich autorów nioovo.com było stworzenie narzędzia, które ułatwi ludziom na całym świecie utrzymywanie aktualnych kontaktów, bez obawy, że ich dane mogą się dostać w niepowołane ręce. Wiele osób w trosce o swoją prywatność świadomie nie decyduje się na korzystanie z portali społecznościowych, które gromadzą informacje o użytkownikach. Nioovo.com jest inne. Dane są szyfrowane w postaci linku i nikt bez jego znajomości nie ma możliwości odnalezienia elektronicznej wizytówki używając do tego fragmentów informacji np. imienia i nazwiska.

Już w momencie startu, pod koniec grudnia 2010 roku nioovo.com gwarantowało kompatybilność ze 138 językami świata w tym tak egzotycznymi jak: indonezyjski, bahasa, zuluski czy mongolski.

Wsparcie Orange
nioovo.com nie powstałoby bez wsparcia i pomocy partnera strategicznego, którym jest firma Centertel operator sieci komórkowej Orange. Orange jako partner strategiczny pomaga w przygotowaniu nowych funkcjonalności nioovo.com, które będą stopniowo wdrażane, a także wspiera popularyzację nioovo.com udostępniając tę usługę wszystkim pracownikom Grupy TP S.A. a także komunikując ją do swoich abonentów. W ramach partnerstwa abonenci Orange otrzymują 50% zniżkę na zakup nioovoPersonalPremium oraz nioovoBusinessPremium.

„Orange świadczy usługi ponad 14 mln klientów w Polsce i jest liderem na rynku. Naszą pozycję zawdzięczamy m.in. nowoczesności i przyjazności rozwiązań, które na co dzień oferujemy naszym użytkownikom. Projekt nioovo łączy w sobie innowacyjność, i użyteczność z prostotą działania. Warto zwrócić uwagę, że pomysł jest w 100 proc.  polski i ma realną szansę stać się globalnym rozwiązaniem oferując nowy standard wymiany danych kontaktowych. Najważniejsza zawsze jest jednak satysfakcja klientów i myślę, że ten pomysł zyska ich przychylność” – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy operator Orange.

Wsparcie PARP
Projekt nioovo.com jest nową usługą dotychczas nie oferowaną nigdzie na świecie. Innowacyjność tego pomysłu została doceniona przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości a projekt otrzymał dofinansowanie z działania 8.1 w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. To dzięki funduszom unijnym było możliwe rozpoczęcie realizacji tego pomysłu.

źródło: informacja prasowa

[Redakcja]: Zachęcamy do „polubienia” postu o nioovo.com na oficjalnym fan page’u Microsoft BizSpark