Na zdjęciu: Ida Tin, dyrektor generalna Clue | fot. Lewab, flickr.com CC by 2.0
5 mln użytkowników
Clue to aplikacja mobilna, która śledzi cykl menstruacyjny i służy do rejestrowania informacji o przebiegu okresu. Panie, które korzystają z programu odznaczają m.in. w jakim są nastroju, określają intensywność bólu oraz opisują aktywność seksualną. Na podstawie zebranych danych, algorytm przewiduje, kiedy są najbardziej płodne oraz podpowiada, w których dniach najłatwiej zajść w ciążę.
Niemieccy przedsiębiorcy uruchomili tę aplikację w połowie 2013 roku i od tamtej pory zebrali mniej więcej pięć milionów aktywnych użytkowników. To aż o trzy miliony więcej w porównaniu do stanu z października ubiegłego roku, kiedy spółka pozyskała siedem milionów dolarów. Przy tej okazji Ida Tin, dyrektor generalna Clue, powiedziała, że przeznaczy zdobyty kapitał na rozwój nowych funkcji programu oraz powiększenie zespołu.
Być może ekspansja
Tym razem jednak niewiele wiadomo, jak firma z Berlina zamierza wykorzystać 20 milionów dolarów. – Mamy wiele pomysłów, które zamierzmy przetestować w tym roku – powiedziała Ida Tin w rozmowie z CNBS. Dodała, że wiele kobiet na całym świecie interesuje się zdrowiem i cyklem menstruacyjnym, a Clue rozwiązuje globalny problem. Być może wiec spółka ruszy z międzynarodową ekspansją.
W ostatnim czasie zespół odpowiedzialny za projekt wystartował w Japonii i w Indiach, gdzie uruchomił aplikację w tamtejszych wersjach językowych. Niemniej wciąż największym rynkiem dla Clue są Stany Zjednoczone. Ida Tin przekonuje, że jej startup ma szansę zdobyć użytkowników na całym świecie.
W stronę telemedycyny
CNBC pisze, że inwestycja w startup ma strategiczne znaczenie dla Nokii, która w ostatnim czasie rozwija się w obszarze wirtualnej rzeczywistości oraz opieki zdrowotnej. Na początku tego roku fińska spółka technologiczna kupiła za 191 milionów dolarów producenta trackerów fitness Withings.
– To jest ekscytujący początek nowego rozdziału w historii Nokii. Rozszerzamy naszą ofertę produktową o szereg medycznych rozwiązań technologicznych – powiedział przy tej okazji Cedric Hutchings, szef działu Digital Health w Nokii, cytowany przez TechCrunch.