fot. unsplash.com
Silna konkurencja na rynku medycznym
Kilka dni temu informacja o tym, że Suki, konkurencyjny startup pozyskał finansowanie o wysokości 20 milionów dolarów. Notable nie chce pozostać w cieniu i ogłasza, że po inwestycji Greylock Partners, Maverick Ventures i 8VC o wysokości 3 milionów dolarów jest wreszcie gotowy do zaprezentowania swojego pierwszego produktu dla Apple Watch.
Założyciele startupu szacują, że sprawy administracyjne i prowadzenie kart zdrowia pacjentów zajmuje lekarzom blisko 10 godzin tygodniowo. Notable planuje znacznie skrócić ten czas. Rozwiąże również odwieczny problem, jakim jest odszyfrowywanie notatek.
Narzędzie będzie dostępne jako white-label, który wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego i rozpoznawanie głosu do rejestrowania interakcji lekarzy z pacjentami oraz porządkowania informacji w dokumentacji medycznej.
Głos zamiast ekranu
Zanim zespół podjął się pracy nad rozwiązaniem, przyjrzał się ponad 2000 interakcjom lekarzy z pacjentami. W tym czasie zbadał on najczęstsze i najbardziej uciążliwe problemy, z jakimi borykali się specjaliści. Z projektu wykluczyli oni kolejne ekrany i aplikacje, które wymagałyby dodatkowej nauki.
Zamiast nich wykorzystali potężne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, wearables, interfejsy głosowe. Największym wyzwaniem dla zespołu okazało się przetwarzanie danych, jednak ich doświadczenia z poprzednich firm, takich jak Mint.com, QuickBooks, TurboTax, ClimateCorp i Blend, nie pozostawiają wątpliwości, że zostanie ono pomyślnie rozwiązane.
Zespół ze startupowym doświadczeniem
Zespół odpowiedzialny za Notable został wyodrębniony z innej inwestycji Greylock Partners – startupu o nazwie Blend. Pranay Kapadia, były szef produktu w Blend, powiedział, że pomysł na nową firmę przyszedł mu do głowy kiedy słyszał jak jego żona uskarża się na różne aspekty pracy lekarza. Razem z mężczyzną do nowej inicjatywy przystąpili Justin White, head of engineering, oraz Adam Ting, product designer.