Nowa jakość zakupów w kryzysie

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Cztery lata temu, 15 września 2008 r. amerykański bank Lehman Brothers ogłosił spektakularne bankructwo. Wydarzenie to uznawane jest za początek trwającego do dziś światowego kryzysu finansowego, który znacząco wpłynął na zachowania konsumentów na całym świecie.

Cztery lata temu, 15 września 2008 r. amerykański bank Lehman Brothers ogłosił spektakularne bankructwo. Wydarzenie to uznawane jest za początek trwającego do dziś światowego kryzysu finansowego, który znacząco wpłynął na zachowania konsumentów na całym świecie.

– Polska jest pierwszym krajem, do którego wprowadzamy portal www.CupoNation.pl. Dzieje się tak nieprzypadkowo. Od jakiegoś czasu obserwujemy wyraźną zmianę zachowań konsumenckich Polaków, którzy coraz chętniej sięgają po zakupy w Internecie. Mimo kryzysu pragną utrzymać wysoką jakość kupowanych przez siebie produktów. Sięgają w tym celu m.in. po kupony rabatowe i porównywarki cen, które pozwalają na kupowanie po niższej cenie – mówi Tomasz Danis, wprowadzający CupoNation do Polski.

W obliczu globalnego „zaciskania pasa” popularność zdobywa idea „smart shoppingu”, czyli sprytnego, mądrego kupowania, w którą wpisuje się także korzystanie z kuponów rabatowych. Idea ta znana jest już na całym świecie, a jej początków możemy doszukiwać się w USA, gdzie kupony stanowią najpopularniejszy system rabatowy. Rekordziści, potrafią tam kupować nawet z 90% zniżką. To właśnie w amerykańskich sklepach po raz pierwszy użyto kuponów rabatowych, których mechanizm opiera się na prostej zasadzie win/win – kupujący oszczędzają pieniądze, a sprzedający zyskują sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Stany Zjednoczone są także kolebką kuponów rabatowych do sklepów internetowych. Ich mechanizm, podobnie jak w przypadku www.CupoNation.pl/ opiera się na prostym schemacie: znajdujesz interesujący cię bezpłatny kupon, wpisujesz kod podczas realizacji zamówienia i korzystasz z rabatu. W Polsce zaangażowane i świadome, tzw. prosumenckie podejście do zakupów staje się coraz bardziej popularne. Polacy, szczególnie w obliczu kryzysu finansowego, dostrzegają także potencjał drzemiący w kuponach, które w łatwy i szybki sposób umożliwiają im zakup rzeczy zarówno codziennego użytku, jak i przedmiotów czy usług, na które normalnie, bez rabatu nie byłoby ich stać.

CupoNation jest portalem gromadzącym liczne atrakcyjne oferty sklepów internetowych z różnych branż. Już dziś, w dniu otwarcia portalu, znajdziemy tu kody gwarantujące zniżki przy zakupach w sklepach internetowych takich marek jak: Douglas, Smyk, Empik, RTV Euro AGD, Merlin, Westwing, Zalando czy C&A. Oferta sklepów internetowych dostępnych na portalu www.CupoNation.pl będzie systematycznie poszerzana.

źródło: informacja prasowa