Nowa siedziba Facebooka powstała w Warszawie

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Facebook otworzył w Warszawie nowe biuro. Jego pracownicy będą wspierać przedsiębiorców w działaniach promocyjnych, rozwijać technologię wirtualnej rzeczywistości i udoskonalać narzędzia marketingowe dla urządzeń mobilnych. To za ich pośrednictwem Facebook generuje 80 proc. przychodu z reklam.

Obsłużą 26 państw z siedziby w Warszawie

Nowa siedziba Facebooka obsługująca działania serwisu społecznościowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej powstała w Polsce. Mieści się dokładnie w budynku Rondo 1 przy Rondzie ONZ w Warszawie. To stamtąd zespół zatrudniony przez Marka Zuckenberga będzie obsługiwać dwadzieścia sześć krajów, w których funkcjonuje popularny na całym świecie portal.

Na zdjęciu: Mark Zuckenberg, CEO Facebooka | fot. materiały prasowe 

Pracownicy nowopowstałego biura będą pomagać firmom korzystającym z Facebooka w promowaniu się w sieci. – Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej – powiedział w rozmowie z PAP Technologie Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią.

80 proc. przychodu z reklam generują urządzenia mobilne

Dodał, że w ramach warszawskiego oddziału spółki będzie rozwijana m.in. technologia wirtualnej rzeczywistości, a także narzędzia marketingowe. Jako przykład testowanego mechanizmu podał Canvas. Funkcja ta umożliwia błyskawiczne wyświetlenie na ekranach urządzeń mobilnych większej ilości produktów, zaraz po tym jak internauta kliknie na reklamę. Z tego poziomu może przejść bezpośrednio na stronę sprzedawcy i dokonać zakupu.

Bednarski chwali się, że dzięki temu bożonarodzeniowa kampania prowadzona we współpracy z Allegro została bardziej zapamiętana przez użytkowników sieci. Przedsiębiorca dodaje, że Facebook ma zresztą zamiar rozwijać się w obszarze usług mobilnych. Okazuje się bowiem, że w grudniu 2015 roku aż 1,44 mld użytkowników sieci społecznościowej logowało się na Facebooka właśnie z urządzeń mobilnych – to za ich pośrednictwem firma generuje 80 procent przychodu reklamowego.