W ciągu ostatnich kilku tygodni Facebook powoli rozszerzał rollout Messenger Rooms na kolejne regiony, a także dodawał Pokoje dla grup i wydarzeń. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność Zoom i Google Meet, to bardzo dobry ruch ze strony giganta.
Workplace Rooms
– Workplace Rooms to bezpieczne i łatwe narzędzie do komunikacji dla współpracowników. Dzięki niemu łatwiej będzie można pozostawać w kontakcie, gdy nie możemy być razem osobiście. To miejsce spotkań z nieograniczoną ilością czasu, w którym możesz zaprosić do 50 osób na rozmowę wideo, nawet jeśli nie ma ich w Twojej firmie lub nie mają konta w Workplace – skomentowali przedstawiciele Facebooka, cytowani przez serwis socialmediatoday.com.
Dla bezpieczeństwa, za każdym razem, gdy tworzysz pokój, generowany jest nowy link, który nie może być ponownie użyty po jego wygaśnięciu. Jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, czy Workplace Rooms będą stanowić wyzwanie dla istniejących na rynku narzędzi do wideokonferencji, ale dla osób już korzystających z takich usług, może to być przydatne uzupełnienie.
Ten ruch sugeruje, że Facebook chce konkurować z Zoomem ize Slackiem, który w zeszłym miesiącu dodał opcję rozmowy wideo z Microsoft Teams. Według Facebooka, Workplace ma już 5 milionów płatnych użytkowników, co oznacza wzrost o dwa miliony od października. Obecnie istnieje ponad 20 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w 170 tys. aktywnych Grupach.
Live Producer
Dodatkowo gigant rozszerza również swoje narzędzia o Live Producer for Workplace, które umożliwią użytkownikom transmisję na żywo z ich pulpitu, a także z profesjonalnych narzędzi wideo.
Facebook uruchomił Live Producer dla swojej głównej aplikacji w marcu, zapewniając opcje tworzenia transmisji na żywo, z możliwością integracji narzędzi innych firm i dodawania w graficznych nakładek, ankiet i innych funkcji na ekranie podczas transmisji na żywo.
Ponadto funkcja Facebook Live Producer for Workplace będzie również dostępna z opcjami automatycznego tłumaczenia. Możesz włączyć automatyczne napisy w filmach na żywo w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, portugalskim i hiszpańskim. Miejsce pracy będzie również automatycznie tłumaczyć filmy wideo w jednym z tych języków na pięć pozostałych, dzięki czemu pracownicy na całym świecie będą mogli śledzić ich przebieg. Opcja ta może być szczególnie przydatna dla dużych korporacji.