Nowoczesne wsparcie sprzedaży. HeeRoo – sales development 2.0

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Nowoczesne wsparcie sprzedaży. HeeRoo – sales development 2.0

Udostępnij:

Miesiącami dopieszczałeś produkt, ale w końcu jest gotowy. Nadszedł czas więc, żeby wreszcie zderzyć go z rynkiem. Ale jak najlepiej to zrobić? Podejmując działania sprzedażowe. Tyle że nie musisz podejmować ich sam. Z pomocą przychodzi HeeRoo, które nie tylko pomoże Ci pozyskać pierwszego i każdego kolejnego klienta, ale też zebrać feedback, którego potrzebujesz, żeby jeszcze lepiej dopasować produkt do potrzeb rynku. Sam się przekonaj.

HeeRoo – wypuść sprzedaż na zewnątrz

HeeRoo to startup, który zajmuje się outsourcingiem sprzedaży. A mianowicie dostarcza firmom po pierwsze kompletny, poukładany proces sprzedażowy i po drugie handlowca, który realizuje wcześniej ustalone cele sprzedażowe.

Dzięki temu początkujący przedsiębiorcy, twórcy startupów czy techniczni founderzy, którzy niekoniecznie znają się na sprzedaży, mogą już od pierwszego dnia działalności „wyjść w teren” i zacząć oferować potencjalnym klientom swoje produkty lub usługi. A co za tym idzie nie muszą czekać miesiącami aż ich zrekrutowani, zatrudnieni i wyszkoleni handlowcy zaczną przynosić pierwsze pieniądze.

Do tego HeeRoo dysponuje technologią i metodami, które pozwalają firmie nie tylko domykać sprzedaż, ale też przejść przez żmudny proces generowania i podgrzewania leadów. To sprawia, że przekazując handlowcom kontakty, HeeRoo przekazuje im kontakty do osób faktycznie zainteresowanych usługą lub produktem, a nie jak to często bywa na linii działów marketing-sprzedaż dane przypadkowych osób, które zamiast kupić, wściekają się, że handlowiec podejmuje kontakt.

Operator, który domyka sprzedaż

Co ważne, HeeRoo działa jak wewnętrzny dział sprzedaży – zanim zaczyna sprzedawać, poznaje produkt. Z tym że nie uczy się go w teorii, np. z prezentacji, ale przechodzi przez tą samą ścieżkę zakupową, przez którą normalnie przechodzi klient. Dzięki temu między innymi wie, jakie są punkty styku klienta z marką, co może budzić jego wątpliwości i obawy oraz co może go zainteresować w ofercie.

W ten sposób HeeRoo angażuje się w proces sprzedażowy i pomaga go zaprojektować. Następnie przekazuje działania operacyjne tzw. operatorowi, czyli przypisanemu firmie handlowcowi-opiekunowi, który odpowiada za działania sprzedażowe. To z nim pracujesz na zasadzie tygodniowych sprintów – raz na 7 dni wspólnie ustalacie plan działania oraz rozliczacie się z wyników wypracowanych w ciągu poprzedniego tygodnia. A wszystko to odbywa się bez kadrowych problemów – zwolnień lekarskich i rezygnacji z pracy – które często towarzyszą handlowcom zatrudnionym na etat. Odbywa się także bez wysokich pensji, dodatków w postaci auta służbowego i niekompetencji, która jest powszechna wśród handlowców.

Do tego HeeRoo niweluje problem dotyczący braku zaangażowania sprzedawców i ich niskiej skuteczności. To ważne także z punktu widzenia samych handlowców. Niska skuteczność to nie tylko niższa premia, ale też rosnąca frustracja i niezadowolenie z pracy, prowadzące do wypalenia zawodowego. A właśnie z takimi problemami często mierzą się handlowcy, którzy na własną rękę muszą poszukiwać potencjalnie zainteresowanych lub otrzymują od swoich przełożonych bazę kontaktów, składającą się z zupełnie przypadkowych osób. To sprawia, że zamiast domykać sprzedać i generować przychód, nieustannie słyszą „nie”.

Operatorzy HeeRoo nie spotykają się z takimi sytuacjami, a co za tym idzie nie zaliczają również spadków motywacji, ponieważ w działaniach sprzedażowych wspiera ich technologia, dostarczając wartościowe i zainteresowane produktem lub usługą leady.

Algorytm, który dostarcza prospekty

Przebicie się z nowym, innowacyjnym produktem na rynku jest niezwykle trudne. Nie tylko dla founderów, ale też dla ich handlowców. Stąd system opracowany przez HeeRoo składa się z dwóch elementów – wspomnianych wcześniej operatorów i technologii. Technologia, o której mowa, to algorytm. Zanim zostanie zasilony danymi, HeeRoo zadaje serię celnych pytań potencjalnym odbiorcom, a na podstawie ich odpowiedzi buduje profil idealnego klienta. Profil ten zostaje przetworzony przez algorytm, który następnie dobiera do bazy kontaktów podobne osoby. Tak wyselekcjonowana baza prospektów trafia do handlowców.

Co ważne, w ciągu miesiąca algorytm oferowany przez HeeRoo jest w stanie podsunąć handlowcom aż 2000 wyselekcjonowanych leadów. W tym czasie operatorzy podejmują aż 3 próby sprzedażowe, zanim sklasyfikują lead jako niezainteresowany. Ale na tym nie poprzestaje, bo także raportuje o wypracowanych wynikach, dzięki czemu masz sprzedaż pod kontrolą.

System, który działa

Przekazanie działań sprzedażowych HeeRoo to nie tylko wygoda. To również elastyczność, ponieważ umowę z HeeRoo możesz zawrzeć na krótki czas, który wynosi zaledwie trzy miesiące. Z drugiej strony jest to wystarczająco długi okres, żeby uporządkować procesy sprzedażowe, czym zespół startupu zajmuje się od A do Z.

Po pierwsze wspólnie ze swoimi klientami analizuje rynek, tym samym diagnozując jego problemy i potrzeby. To szczególnie ważne w przypadku startupów, które dopiero wprowadzają produkt do obiegu, ponieważ pozwala im to zebrać feedback, zweryfikować założenia biznesowe projektu i wykonać pivot, jeśli taki jest konieczny.

Po drugie zebrane podczas analizy dane pozwalają HeeRoo na dobór odpowiedniej strategii sprzedażowej, która w najkrótszym możliwym czasie daje najlepsze efekty. A składają się na nią uniwersalne techniki sprzedażowe i autorskie metody HeeRoo.

Na dodatek współpraca z HeeRoo to także doskonała okazja, aby budować silną markę wśród odbiorców. W przeciwieństwie do pośrednich form kontaktu z klientami – np. reklamami w Google lub na Facebooku bądź cold maili – HeeRoo stosuje kontakt bezpośredni. To znaczy buduje relacje z odbiorcami poprzez personalne kontakty z osobami decyzyjnymi, co skraca dystans między startupem a jego klientem.

Ekspansja

HeeRoo już teraz zamierza podbić rynek w Polsce, ale na nim nie chce poprzestać. Model biznesowy firmy, jak i samo jej rozwiązanie są łatwo skalowalne, a co za tym idzie, startup nie ma żadnych przeszkód, aby rozwijać się na arenie międzynarodowej. Skąd firma planuje poszerzyć swoje działania o inne kraje do końca 2022 roku. W tym celu już teraz prowadzi rozmowy z partnerami w Danii i Czechach.

Co istotne, obecność HeeRoo na zagranicznych rynkach to również szansa dla klientów spółki z Polski. Mianowicie międzynarodowy zespół HeeRoo pomoże rodzimym startupom rozpocząć sprzedaż na obcych rynkach.

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Skorzystaj z HeeRoo.

 

Artykuł powstał we współpracy z HeeRoo