Nowości dla firm od IBM

Udostępnij:
3 czerwca 2014 na Stadionie Narodowym podczas IBM Business Analytics Forum firma IBM zaprezentowała IBM Experience One - nowe portfolio rozwiązań dla Inteligentnego Handlu. Nowa oferta pozwoli firmom wzmacniać relacje z klientem i dostarczać oferty dopasowane do jego potrzeb.

3 czerwca 2014 na Stadionie Narodowym podczas IBM Business Analytics Forum firma IBM zaprezentowała IBM Experience One - nowe portfolio rozwiązań dla Inteligentnego Handlu. Nowa oferta pozwoli firmom wzmacniać relacje z klientem i dostarczać oferty dopasowane do jego potrzeb.


IBM Experience One to zestaw predefiniowanych rozwiązań opracowany w oparciu o najlepsze praktyki i współpracę z 800 firmami, obejmujący oprogramowanie WebSphere Commerce, Customer Digital Experience i Enterprise Marketing Management, a także a także usługi doradcze, realizowane m.in. za pośrednictwem praktyki IBM Interactive Experience.

Rozwiązanie jest rezultatem prac badawczych IBM, rozwoju sieci 10 laboratoriów Interactive Experience, w które IBM zainwestował 100 milionów dolarów oraz wartych 3 miliardy dolarów przejęć specjalistycznych firm takich jak Sterling Commerce, Tealeaf, Coremetrics, Unica, DemandTec, Xtify i Silverpop.

IBM Experience One zostało podzielone na trzy pakiety rozwiazań:

  • Understand Your Customers – pozwala wykorzystywać dane cyfrowe, informacje na temat zachowań klientów oraz ich aktywności w serwisach społecznościowych do analizy predykcyjnej.
  • Maximize Sales, Profit and Loyalty – daje możliwość szybkiego analizowania sytuacji i wykorzystania zdobytej wiedzy poprzez różne kanały sprzedaży z wykorzystaniem merchandisingu. Dzięki optymalizacji polityki cenowej klienci w odpowiednim czasie będą mogli otrzymywać dopasowane do nich oferty.
  • Deliver Empowering Digital Experiences – dzięki niemu marketerzy i sprzedawcy mogą łatwiej wykorzystywać dane analityczne dotyczące klientów, cen, wyników sprzedażowych, dstarczając spersonalizowane oferty w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie te daje możliwość automatyzacji procesu kierowania ofert, a co za tym idzie większe zaangażowanie klientów i wzrost wyników sprzedaży.

IBM podjął decyzję o wprowadzeniu do oferty nowego oprogramowania analitycznego IBM Concert oferujące rozwiązania analityczne w chmurze dostępne za pośrednictwem IBM Cloud Marketplace, które pozwalają na zarządzanie coraz większą liczbą złożonych procesów i zadań. Dzięki temu oprogramowaniu pracownicy mobilni jak i zdalni mają zapewniony stały odstęp do danych i analizy oraz ich błyskawicznej aktualizacji.

Kolejne rozwiązanie, Catalyst Insight, zapewnia automatyzację procesów analitycznych ​​oraz ułatwia dostęp do ich wyników użytkownikom biznesowym. Narzędzie automatycznie tworzy modele predykcyjne i przedstawia wyniki w postaci interaktywnych wizualizacji. Dzięki temu marketerzy mogą lepiej zrozumieć czynniki wpływające na efektywność kampanii marketingowych, bez konieczności czekania na pomoc profesjonalnych analityków.

IBM ogłosił również plany udostępnienia za pośrednictwem IBM SoftLayer platformy OpenPages, służącej do nadzoru korporacyjnego, zarządzania ryzykiem i zapewnienia zgodności z przepisami w skali całego przedsiębiorstwa. Dzięki niej, kierownik do spraw zgodności może między innymi szybko zidentyfikować i przeanalizować skutki możliwych zagrożeń, a następnie zarekomendować działania naprawcze. Dodatkowo nowy model przetwarzania danych w chmurze oferuje firmom elastyczność, umożliwiając rozszerzanie systemu wraz z rozwojem OpenPages w całym przedsiębiorstwie.

Konferencja została podzielona na trzy sesje tematyczne skierowane odpowiednio do Dyrektorów Finansowych, IT i Marketingu.

autor: Tomasz Niewiński