Nowy burger na bazie roślin od Burger King. Rebel Whopper dostępny w Polsce

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

rebel whopper

Udostępnij:

Burger King wprowadził wczoraj bezmięsną wersję swojego burgera Whopper w 25 krajach europejskich. W skład Whoppera wchodzą paszteciki produkowane przez Unilever Plc. Restauracja dopasowuje się do modnego, wegetariańskiego trendu.

Zwiększone obawy dotyczące wpływu przemysłowej hodowli zwierząt na zdrowia ludzi powodują, że wiele firm serwujących jedzenie zaczyna się rozglądać za roślinnymi alternatywami swoich potraw.

Wegetariańskie firmy walczą zaciekle o umowy z producentami fast foodów. A moda na roślinną, przetworzoną żywność rozprzestrzenia się coraz bardziej w całej Europie i Stanach Zjednoczonych.

Jedną z takich firm jest startup Beyond Meat, twórca Beyond Burger. Bułka ma w środku m.in. roślinny pasztet, którego bazą jest białko z grochu. Burger podobno swoim smakiem, teksturą i konsystencją przypomina ten przygotowany z wołowiny.

Beyond Meat początkowo lokował swoje produkty w sieci supermarketów Whole Foods. Potem w markę zainwestowali m.in. Bill Gates, Leonardo DiCaprio i były szef sieci McDonalds Don Thompson.

Rebel Whopper jest plant based

Rebel Whopper to tzw. produkt „plant based”. Kotlet wykonany jest w pełni z produktów roślinnych, jednak w smaku i strukturze imituje wołowinę. Jest przeznaczony dla osób, które już ograniczają spożycie mięsa lub dopiero o tym myślą, a także dla osób, które na co dzień jedzą mięso, ale nie odmawiają sobie produktów roślinnych. Produkt nie jest nazwany wegetariańskim, ponieważ kotlet roślinny grillowany jest na tym samym grillu co wołowina.

Dla wegetarian Burger King ma już w swoim menu burgera Halloumi Jr, który jest produktem całkowicie wegetariańskim. Rebel Whopper to roślinna alternatywa dla klasycznego Whoppera, ale nie alternatywa wegetariańska.

The Vegetarian Butcher dostarczy roślinne mięso

Bezmięsna marka od Unilever – The Vegetarian Butcher,  do tej pory nie zawarła umowy z dużą siecią restauracji.  Teraz dostarczy paszteciki dla „Rebel Whopper” do ponad 2500 restauracji. Nowy burger pojawi się m.in. w Polsce, Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech. Promowanie Whoppera będzie największą akcją reklamową organizowaną przez Burger King w Europie.

David Shear, który kieruje działalnością Burger King w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, powiedział, że w ciągu ostatnich kilku lat wzrósł popyt na produkty roślinne. Zapowiedział również, że po pierwszym wdrożeniu nowej pozycji w menu przyjdzie kolej na kolejne kraje.

Ile będzie kosztował Rebel Whopper?

Rebel Whopper będzie w podobnej cenie co jego wołowy odpowiednik w Europie. Będzie tańszy od tego w Stanach Zjednoczonych, gdzie burgery na bazie roślin kosztują zwykle 1-1,5 dolara więcej niż te z mięsnym wkładem.

Whopper na bazie roślin kosztuje za oceanem 5,59 dolarów. Za ten z tradycyjnego mięsa Amerykanie płacą ok. 4,19 dolarów.

Burger King przyznaje, że ceny mogą się różnić w zależności od franczyzy.

Właściciele fast foodu powiedzieli w zeszłym miesiącu, że Impossible Whopper stał się jednym z najbardziej udanych premier Burger King w historii.

Tego lata Burger King zaczął testować w Szwecji inną wersję Rebel Whopper. Połączył siły z holenderskim producentem roślinnego mięsa Vivera BV. Ostatecznie jednak sieciowa restauracja będzie korzystać z produktów dostarczanych przez Unilever.

fot.mat.pras. Hungry Jack’s