Nowy lider na rynku domen. Polski rejestrator wraca na szczyt

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Najnowszy raport NASK podsumowujący czwarty kwartał 2014 wskazuje na trendy obserwowane na rynku domen. Jest to już piąty rok, kiedy liczba nowych rejestracji w rejestrze domeny .pl przekroczyła milion, osiągając wynik 1 028 548 nazw. Analiza ostatniego kwartału 2014 przynosi też informacje o zmianie lidera na rynku. Wiodącą pozycję w udziale obsługiwanych abonentów nazw oraz w nowych rejestracjach nazw domeny .pl osiągnęła nazwa.pl – rejestrator ze 100 proc. kapitałem polskim.

Dobry wynik osiągnięty w ostatnich 3 miesiącach 2014 roku pozwolił krakowskiej spółce nazwa.pl uzyskać przewagę nad dotychczasowym liderem kategorii i po raz pierwszy od drugiego kwartału 2012 r. z wynikiem 29,79% wysunąć się na czoło rankingu nowych rejestracji nazw w domenie .pl.

– Czwarty kwartał przyniósł bardzo dobre rezultaty w kontekście odzyskania przez nazwa.pl pozycji lidera na rynku domen – zarówno w zakresie dynamiki wzrostów rejestracji nowych nazw domen .pl, jak i dalszego zwiększania przewagi konkurencyjnej w budowaniu bazy abonenckiej klientów rejestrujących domeny polskie. Warto dodać, że okresie październik-grudzień 2014 r. co trzecia domena zarejestrowana w NASK tworzona była za pośrednictwem nazwa.pl – komentuje Tomasz Żyła, prezes zarządu nazwa.pl S.A.

Nazwa.pl na pozycji lidera w udziale obsługiwanych abonentów nazw domeny .pl utrzymuje się od czwartego kwartału 2013 roku, obsługując wg najnowszych danych NASK 22,89% klientów rejestru.

Nazwa.pl wykazuje także rosnący udział w obsłudze wszystkich nazw: 18,69% udziału względem 17,56% w minionym kwartale, przy jednoczesnym kurczącym się udziale obecnego lidera tej kategorii. Również przewaga w obszarze ogólnej dynamiki wzrostu – 11,53% w skali roku – pozwala największemu polskiemu rejestratorowi domen z optymizmem patrzeć na perspektywy roku 2015.

– Przewidujemy, iż rok 2015 powinien przynieść dalsze umocnienie nazwa.pl na rynku domen. Jest to dla nas obszar kluczowy, ale jednocześnie nasze plany rozwoju mocno wykraczają poza ten rynek. W najbliższych kwartałach skupiać się będziemy na dostarczeniu naszym klientom wartości dodanej w postaci nowych usług i narzędzi online dla firm. Chcemy, aby klienci nazwa.pl widzieli w nas partnera, który pomaga wykorzystać maksimum możliwości internetu i efektywnie wspiera w rozwijaniu biznesu – dodaje Tomasz Żyła. 

Jak pokazuje raport, w 2014 roku do rejestru wprowadzono o 3 040 więcej nazw domeny .pl, a liczba abonentów w rejestrze wzrosła o 33 tys. Tym samym rejestr domeny .pl zamknął rok 2014 z wynikiem 2 524 538 aktywnych nazw, utrzymywanych dla ponad 947 tys. abonentów, a dynamika rocznego przyrostu na koniec grudnia wyniosła 2,56%. 

Obecnie krajowy rejestr domeny .pl  znajduje się na 11. pozycji na świecie i na 6. w rejestrach Unii Europejskiej.

Szczegółowy raport NASK: http://www.dns.pl/NASK_Q4_2014_RAPORT.pdf