Dobre wiadomości dla szwedzkiej technologii bateryjnej. Producent samochodów ciężarowych Scania przejął przemysłowy oddział Northvolt Systems, który miesiąc temu ogłosił upadłość. Firma powoływała się na rosnące koszty kapitałowe, niestabilność geopolityczną, zakłócenia łańcucha dostaw i zmiany popytu rynkowego. Przejęcie obejmuje centrum badawczo-rozwojowe, zakład produkcyjny oraz zespół liczący około 260 pracowników.
Northvolt Systems Industrial od 2017 roku rozwija zaawansowane systemy akumulatorowe dla ciężkiego przemysłu – maszyn budowlanych, górniczych czy urządzeń transportu materiałów. Ich flagowy produkt – Voltpack Core – jest odpowiedzią na potrzeby pracy w wymagających środowiskach.
Scania Power Solutions
Zespół stanie się teraz partnerem jednostki Scania Power Solutions i będzie działał jako niezależne przedsięwzięcie w ramach Scania Ventures and New Business.
– Dział przemysłowy Northvolt Systems wnosi cenne doświadczenie w zakresie technologii akumulatorów i montażu. Ich możliwości wzmacniają nasze modułowe podejście i wspierają rozwój kompletnych zelektryfikowanych rozwiązań do zastosowań terenowych – podkreśliła Sara Hermansson, dyrektor Scania Power Solutions.
Według Jonasa Hernlunda z Scania Ventures and New Business, przejęcie potwierdza skuteczność strategii firmy w zakresie identyfikowania i integrowania rozwijających się podmiotów technologicznych.
– To przejęcie wzmacnia naszą pozycję jako partnera w zakresie transformacji dla naszych klientów – a wszystko to we wspieraniu bardziej zrównoważonego systemu transportu – powiedział.
–To przejęcie łączy dwa silne dziedzictwa w zakresie elektryfikacji i innowacji układów napędowych. Jestem przekonana, że razem wzmocnimy nasze możliwości i dostarczymy jeszcze większą wartość naszym klientom – wypowiedziała się także Elin Åkerström, wiceprezes Northvolt Systems Industrial.
Scania i syndyk uzgodnili umowę, która gwarantuje ciągłość działania Northvolt Systems Industrial. Firma będzie kontynuować działalność w dotychczasowych lokalizacjach – zakładzie produkcyjnym w Gdańsku oraz centrum R&D w Tomteboda w Sztokholmie.