Zwroty w handlu detalicznym
Zwroty obecnie nie są wyłącznie formalnością, lecz integralnym elementem doświadczenia zakupowego – takim, który realnie wpływa na decyzje konsumenckie. W rzeczywistości, gdzie granice między rynkami zacierają się, a konkurencja jest oddalona zaledwie o jedno kliknięcie, właśnie komfort i poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów determinują lojalność klientów.
„Możliwość łatwego zwrotu produktu to dla wielu konsumentów warunek konieczny. Zanim dodadzą cokolwiek do koszyka, gruntowanie sprawdzają politykę zwrotów w wybranym sklepie internetowym” – mówi Krzysztof Kukla, CEO marki Wygodne Zwroty.
„Jeśli napotkają trudności, polityka zwrotów jest mało czytelna lub napisana zbyt skomplikowanym językiem, porzucą koszyk i kupią u konkurencji, która lepiej rozwiązuje te ważne dla nich kwestie” – dodaje.
Co więcej, w licznych państwach zwrot stał się nie wyjątkiem, a normą – podobnie jak ekspresowa dostawa. Niestety, podczas gdy dostarczanie zamówień zostało w ostatnich latach znacząco zautomatyzowane i uproszczone, kwestia zwrotów nadal pozostaje słabym punktem wielu sklepów internetowych. Często procedura zwrotu wymaga uciążliwego kontaktu z obsługą klienta, drukowania dokumentów, ręcznego adresowania przesyłek czy niejasnych instrukcji – co nie tylko zniechęca kupujących, ale również obciąża personel sklepu.
Dlatego coraz więcej sprzedawców decyduje się na implementację rozwiązań automatyzujących ten proces i czyniących go równie wygodnym jak sam zakup. Jednym z takich narzędzi są Wygodne Zwroty – innowacyjna usługa stworzona w Polsce, odpowiadająca na uniwersalne potrzeby globalnego e-commerce: uproszczenie logistyki zwrotów, wzmocnienie zaufania oraz budowanie pozytywnych relacji z klientem od pierwszego kliknięcia aż po ewentualny zwrot produktu.
Komfort zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego
Współcześnie cały proces zwrotu produktów nabytych przez internet diametralnie różni się od rozwiązań sprzed dziesięciu lat. Obecnie wszystko przebiega w sposób zautomatyzowany zarówno z perspektywy konsumenta, jak i sklepu. Dzięki temu zwrot towaru jest prosty, szybki i bezpieczny!
Umożliwia to komfortowe zakupy online bez jakiegokolwiek ryzyka. Produkt nietrafiony lub wadliwy można sprawnie i wygodnie odesłać, aby w krótkim czasie otrzymać zwrot środków.
Można zatem stwierdzić, że e-zakupy stały się atrakcyjniejszą i bardziej konkurencyjną formą handlu w porównaniu do tradycyjnych sklepów, choćby ze względu na fakt, że konsumentom przysługuje 14-dniowy termin na zwrot towaru bez konieczności podawania przyczyny.
A jak wygląda to w praktyce? Niezadowolony z zakupu klient wypełnia formularz zwrotu online i dostarcza paczkę do Paczkomatu InPost, automatu paczkowego DPD lub jednego z punktów nadawczych DPD, DHL, GLS. Równocześnie właściciel sklepu otrzymuje informację o dokonanym zwrocie, a dzięki integracji usługi Wygodne Zwroty z platformą sklepu, cały proces jest nieustannie monitorowany i zautomatyzowany.
Czym charakteryzują się Wygodne Zwroty?
To nowoczesne rozwiązanie dla e-commerce, które umożliwia pełną automatyzację i uproszczenie obsługi zwrotów. Dla konsumenta oznacza to szybki i komfortowy proces zwrotu online. Dla sklepu internetowego natomiast to usprawnienie procedur związanych z zarządzaniem obsługą zwrotów i logistyką.
Mimo że narzędzie zostało opracowane w Polsce, jego założenia i funkcjonalność odpowiadają na potrzeby globalnego rynku. Co najistotniejsze, wdrożenie i korzystanie z tego rozwiązania jest całkowicie BEZPŁATNE zarówno dla konsumentów, jak i dla sklepów internetowych.
Z usługi skorzystało dotychczas prawie 3 miliony internetowych klientów, a narzędzie zaimplementowało w swoich systemach już blisko 2000 sklepów internetowych, w tym takie marki jak m.in.: Decathlon, 8a, Martes Sport, Tatuum, Wojas, Kazar, Puccini, Homla czy Home & You.
Źródło: Wygodne Zwroty – https://wygodnezwroty.pl/dla-sklepow
Artykuł sponsorowany