Od 8 stycznia 2019 AkzoNobel zaprasza startupy i scaleupy do wspólnego malowania lepszej przyszłości

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

AkzoNobel, lider innowacji na rynku farb i powłok, 8 stycznia rozpoczyna zapowiadany pod koniec ubiegłego roku projekt Paint the Future skierowany do startupów i scaleupów z całego świata.

Zespół ekspertów firmy we współpracy z KPMG przez najbliższe miesiące poszukiwać będzie najnowocześniejszych i najbardziej rewolucyjnych pomysłów z różnych zakątków globu, które w połączeniu ze światową pozycją AkzoNobel, jego know-how i doświadczeniem mają szansę zrewolucjonizować przyszłość branży.

AkzoNobel znany jest w branży ze swojego innowacyjnego podejścia do rozwoju produktów w kierunku bardziej przyjaznych użytkownikom i środowisku. Już teraz produkuje m.in. farby, które oczyszczają powietrze, są odporne nawet na ekstremalnie wysokie temperatury czy niesprzyjające warunki. W portfolio firmy są także powłoki, które zmniejszają opór wody, dzięki czemu jednostki pływające mogą ograniczyć zużycie paliwa, a tym samym mają mniejszy wpływ na zanieczyszczenie środowiska.

W ciągu ostatnich pięciu lat firma zainwestowała ponad 1,8 miliarda euro w badania i rozwój. – Nasi pracownicy Działu R&D nieustannie znajdują nowe inteligentne rozwiązania – mówi Klaas Kruithof, Dyrektor ds. Technologii w AkzoNobel – Niemniej jednak wyzwaniem pozostaje technologiczne wdrażanie: mniejsze firmy obsługujące klasyczną niszę rynkową są czasem bardziej elastyczne – dodaje.

Poprzez Paint the Future koncern zaprasza start-upy i scaleupy z całego świata do wspólnej pracy oraz przekształcenia ich ekscytującego potencjału w genialną rzeczywistość. Chce połączyć nowe, przełomowe technologie z dynamicznie rozwijającym się światem farb i powłok, a także przyspieszyć wdrażanie innowacji, które przełożą się na lepszą i czystszą przyszłość. Zwycięzcy będą mieli szansę na rozpoczęcie współpracy z AkzoNobel.

Wyzwanie stawiane uczestnikom przez AkzoNobel to doskonały przykład synergii wiedzy i know-how z nowym spojrzeniem na rynek. To również forma akceleratora dla młodych przedsiębiorstw. Uczestnicy projektu będą mieć dostęp do cennych rad, doświadczeń, informacji zwrotnych, ale także kontaktów, które pomogą im w budowaniu i rozwijaniu biznesu, szybszym wejściu na rynek, a nawet oferowaniu rozwiązań na całym świeciepodkreśla Klaas Kruithof.

Wyznaczono pięć obszarów, w których przyjmowane są zgłoszenia do projektu Paint the Future:

Zarządzanie wynikami badań

Inteligentna aplikacja

• Racjonalne wykorzystanie zasobów

Lepsze właściwości

• Biologia źródłem inspiracji

Uruchomiona została dedykowana platforma letspaintthefuture.com, gdzie można dowiedzieć się więcej o każdym obszarze, zobaczyć zgłoszenia i nawiązać kontakt z pozostałymi uczestnikami – innymi start-upami, innowatorami oraz ekspertami firmy AkzoNobel.

Projekt Paint the Future wystartował 8 stycznia 2019 r. Od tego dnia do 1 marca br. przyjmowane są zgłoszenia. Finaliści wyłonieni zostaną na początku kwietnia, a zwycięzców poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali.