Odzież króluje na Kickstarterze. Kurtka-scyzoryk zbiera 9 mln dolarów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Kto by pomyślał, że internauci finansujący projekty na Kickstarterze zafascynują się kurtką. A jednak. Hiral Sanghavi, pomysłodawca BauBax, kurtki-scyzoryka, zebrał 9 milionów dolarów.

9 mln dolarów na kurtkę

Pierwsza dziesiątka najwyżej finansowanych kampanii na Kickstarterze należała dotychczas do projektów technologicznych. Na samym szczycie podium wciąż stoi Pebble Time, smartwatch, którego twórcom udał się zebrać ponad 20 milionów dolarów. Ale do grona najwyżej finansowanych projektów dołączył produkt zupełnie z innej półki.

Mowa o kurtce BauBax, której kampania dobiegła końca na początku sierpnia po niespełna sześćdziesięciu dniach zbiórki. Hiral Sanghavi, pomysłodawca projektu, zamierzał zebrać jedynie dwadzieścia tysięcy dolarów, chociaż w głębi duszy liczył na wyższą kwotę… no i się doliczył. Blisko 45 tysięcy internautów wsparło przedsięwzięcie, przekazując na rzecz BuaBax aż 9 milionów dolarów. Ta suma zaskoczyła nawet Sanghavia. – Wiedziałem, że mamy świetny pomysł, że zbierzemy może jeden albo dwa miliony, ale nigdy nie przypuszczałem, że dostaniemy dziewięć milionów dolarów – powiedział w rozmowie z serwisem CNN Money.

Kurtka jak scyzoryk szwajcarski

Na czym więc polega fenomen kurtki BauBax? Przecież na pierwszy rzut oka nie wygląd nadzwyczajnie, a można by sądzić, że podobną (i tańszą) znajdziemy na półkach dobrze znanych nam sklepów. Otóż kurtka sygnowana marką BauBax jest porównywana do scyzoryka szwajcarskiego, a to porównanie zawdzięcza swojej funkcjonalności – posiada bowiem 15 kieszeni, w których w zależności od potrzeby zmieścimy różnej wielkości przedmioty.

A co najważniejsze została zaprojektowana tak, aby była przydatna podczas podróży. Przykładowo, w jednej ze specjalnie wyprofilowanych kieszeni schowamy puszkę z napojem, a w kolejnej o innym kształcie – tablet. Ale to nie wszystko. Kaptur kurtki BauBax został wyposażony w maskę na oczy, dzięki której łatwiej przyjdzie nam zasnąć nawet w nasłonecznionym pomieszczeniu.

BauBax na półkach sklepowych w maju 2016 roku

Dzięki zebranym środkom finansowym podczas kampanii crowdfundingowej twórcy przedsięwzięcia będą mogli wkrótce uruchomić masową sprzedaż kurki, której cena zaczyna się od 160 dolarów. Pomysłodawcy projektu liczą na to, że ich gadżet trafi na półki sklepowe w maju 2016 roku. Wcześniej jednak, bo już w listopadzie, produkt BauBax zostanie wysłany do internautów, którzy wsparli zbiórkę organizowaną przez Sanghavia.

https://youtu.be/5p-uFmjLYEA

fot. Kickstarter