Oferty handlowe na telefon? Polacy wybierają SMSy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Polacy lubią wysyłać i otrzymywać SMS-y. Świadczą o tym dane Głównego Urzędu Statystycznego, według których w 2014 roku nadaliśmy prawie 52 miliardy SMS-ów. Czy zatem Polacy są otwarci na otrzymywanie tą drogą informacji handlowych?

Wyniki badania Ipsos na zlecenie SMSAPI pokazują, że SMS jest wskazywany jako najbardziej odpowiednia forma otrzymywania wiadomości handlowych na telefon.

SMS od dawna nie jest już tylko narzędziem służącym do prywatnej komunikacji, ale też ma bardzo ważne zastosowanie biznesowe i reklamowe. Obecnie przychodzą do nas SMS-y z awizo, z informacjami o statusie zamówienia, dowiadujemy się tą drogą o przybyciu taksówki czy o wystawieniu nowej faktury przez operatora GSM. Coraz popularniejsze staje się wykorzystywanie SMS-ów do przesyłania wiadomości handlowych, ofert i kuponów rabatowych.

Polacy w wieku powyżej 15 lat uznają SMS za najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert handlowych na telefon – Wskazało tak 25% uczestników badania. Na e-maila padło 14% wskazań, a na aplikacje mobilne na smartfonie – 7%. Podobna tendencja wystąpiła w każdej badanej grupie wiekowej.

Jak pokazują wyniki badania, jedna trzecia Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony komórkowe oferty handlowe. Natomiast 44,3% Polaków dopuszcza skorzystanie z oferty otrzymanej SMS-em.

Oferty handlowe otrzymywane SMS-em są najbardziej zachęcające dla osób przed 30. rokiem życia, szczególnie wśród odbiorców w przedziale wiekowym od 20 do 24 lat, w nieco mniejszym stopniu dla osób w przedziale wiekowym 25–29.  – Są to ludzie, którzy codziennie spędzają dużo czasu ze swoimi smartfonami. SMS, MMS, korzystanie z Internetu mobilnego to dla nich codzienność – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl. – Pamiętajmy również, że młodsze pokolenie zazwyczaj jest ciekawsze nowinek i bardziej na nie otwarte niż ludzie starsi – dodaje ekspert.

Warto zwrócić uwagę, że nawet pomimo coraz większej popularności wśród młodych ludzi Snapchata czy Vine’a, to właśnie SMS jest przez nich wskazywany jako zachęcający kanał komunikacji reklamowej. Firmy coraz mądrzej wykorzystują SMS-y, np. działając zgodnie z zasadami permission marketingu.

Rzeczywiście, odsetek osób oceniających oferty SMS jako zachęcające maleje już w grupie wiekowej 30+. Co ciekawe, w grupie najstarszych respondentów, w wieku powyżej 59 lat, odsetek osób, które oceniały oferty SMS jako zachęcające, był wyższy niż w przedziale wiekowym 50-59.

Na SMS jako najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert na telefon najczęściej wskazywały osoby z wykształceniem wyższym – uważało tak 31% z nich. Wyraźny jest trend pokazujący, że im niższe wykształcenie respondentów, tym mniejsza akceptacja SMS-a jako odpowiedniej formy przesyłania ofert. Podobne tendencje wystąpiły wśród osób, które wskazywały na e-maile i aplikacje mobilne.

fot. pixabay.com