Badania medyczne, takie jak rezonans magnetyczny, mogą stanowić wyzwanie dla wielu pacjentów, zwłaszcza dzieci, które odczuwają lęk lub mają klaustrofobię. Rozwiązanie Philips Ambient Experience integruje architekturę, wzornictwo i technologie wspomagające, takie jak dynamiczne oświetlenie, projekcje wideo i dźwięk, aby stworzyć relaksującą atmosferę.
Projekt badań klinicznych firmy Philips rozpocznie się latem tego roku w sześciu szpitalach w Europie, a wyniki eksperymentu zostaną przedstawione jeszcze w tym roku. Disney po raz pierwszy współpracuje w ramach tego rodzaju projektu badań klinicznych.
Postaci z kreskówek łagodzą strach
Aplikacja Philips Ambient Experience będzie zawierać sześć animacji Disneya do wykorzystania w szpitalach, stworzonych specjalnie przez animatorów wytwórni. W animacji wystąpią takie postaci, jak Myszka Miki, Ariel, Avengers z Marvela, Yoda z Gwiezdnych Wojen. Celem projektu jest złagodzenie lęku u dzieci, wytworzenie więzi i poprawa zdolności personelu do wykonywania badań.
Personalizacja ustawień podczas badania
Pacjenci mogą spersonalizować oświetlenie, obraz i dźwięk w pomieszczeniu, wybierając wybrany przez siebie motyw przewodni. Daje im to poczucie sprawstwa i kontroli nad sytuacją oraz zapewnia pozytywne nastawienie do otoczenia. Funkcja Ambient Experience Patient In-bore Connect pomaga pacjentom zrelaksować się. Takie działania są ważne w przypadku młodszych pacjentów pediatrycznych, którzy muszą pozostać nieruchomo, aby ograniczyć konieczność powtarzania skanowania.
Badania potwierdzają zbawienny wpływa kreskówek w stresujących sytuacjach
W badaniu przeprowadzonym przez New Economics Foundation stwierdzono, że oprócz tworzenia pozytywnych doświadczeń, dobrze znane postaci Disneya pomagają budować zaufanie dzieci w trudnych dla nich okolicznościach. Badania wykazały również, że dzięki sile opowieści, mogą one inspirować, tworzyć pozytywne uczucia, doświadczenia i wspomnienia, pomagając dzieciom i młodym ludziom radzić sobie w stresujących sytuacjach.
Disney jest zaangażowany w pomoc chorym dzieciom
Disney od dawna wprowadza bajkową aurę do szpitali dziecięcych i miejsc opieki na całym świecie. W 2018 r. wytwórnia ogłosiła, że przeznaczy 100 mln dolarów, aby pomóc na nowo wyobrazić sobie podróż pacjenta dla dzieci w szpitalach na całym świecie w ramach programu Social Purpose.