Oglądanie Myszki Miki podczas badania rezonansem magnetycznym? Disney i Philips umożliwią to w szpitalach dziecięcych

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Oglądanie Myszki Miki podczas badania rezonansem magnetycznym? Disney i Philips umożliwią to w szpitalach dziecięcych

Udostępnij:

Philips rozpoczął współpracę z europejskimi szpitalami, aby przeprowadzić pilotażowy program badań klinicznych. Program ma na celu zmniejszenie strachu i niepokoju u dzieci podczas badań rezonansem magnetycznym. W pilotażu zostaną wykorzystane animowane postaci, także z bajek Disneya. Jest to część projektu Philips Ambient Experience.

Badania medyczne, takie jak rezonans magnetyczny, mogą stanowić wyzwanie dla wielu pacjentów, zwłaszcza dzieci, które odczuwają lęk lub mają klaustrofobię. Rozwiązanie Philips Ambient Experience integruje architekturę, wzornictwo i technologie wspomagające, takie jak dynamiczne oświetlenie, projekcje wideo i dźwięk, aby stworzyć relaksującą atmosferę.

Projekt badań klinicznych firmy Philips rozpocznie się latem tego roku w sześciu szpitalach w Europie, a wyniki eksperymentu zostaną przedstawione jeszcze w tym roku. Disney po raz pierwszy współpracuje w ramach tego rodzaju projektu badań klinicznych.

Postaci z kreskówek łagodzą strach

Aplikacja Philips Ambient Experience będzie zawierać sześć animacji Disneya do wykorzystania w szpitalach, stworzonych specjalnie przez animatorów wytwórni. W animacji wystąpią takie postaci, jak Myszka Miki, Ariel, Avengers z Marvela, Yoda z Gwiezdnych Wojen. Celem projektu jest złagodzenie lęku u dzieci, wytworzenie więzi i poprawa zdolności personelu do wykonywania badań.

Personalizacja ustawień podczas badania

Pacjenci mogą spersonalizować oświetlenie, obraz i dźwięk w pomieszczeniu, wybierając wybrany przez siebie motyw przewodni. Daje im to poczucie sprawstwa i kontroli nad sytuacją oraz zapewnia pozytywne nastawienie do otoczenia. Funkcja Ambient Experience Patient In-bore Connect pomaga pacjentom zrelaksować się. Takie działania są ważne w przypadku młodszych pacjentów pediatrycznych, którzy muszą pozostać nieruchomo, aby ograniczyć konieczność powtarzania skanowania.

Badania potwierdzają zbawienny wpływa kreskówek w stresujących sytuacjach

W badaniu przeprowadzonym przez New Economics Foundation stwierdzono, że oprócz tworzenia pozytywnych doświadczeń, dobrze znane postaci Disneya pomagają budować zaufanie dzieci w trudnych dla nich okolicznościach. Badania wykazały również, że dzięki sile opowieści, mogą one inspirować, tworzyć pozytywne uczucia, doświadczenia i wspomnienia, pomagając dzieciom i młodym ludziom radzić sobie w stresujących sytuacjach.

Disney jest zaangażowany w pomoc chorym dzieciom

Disney od dawna wprowadza bajkową aurę do szpitali dziecięcych i miejsc opieki na całym świecie. W 2018 r. wytwórnia ogłosiła, że przeznaczy 100 mln dolarów, aby pomóc na nowo wyobrazić sobie podróż pacjenta dla dzieci w szpitalach na całym świecie w ramach programu Social Purpose.