#OHO! – Paczkomatowi złodzieje, drama time i robot jak człowiek

Dodane:

Aleksandra Janik Aleksandra Janik

#OHO! – Paczkomatowi złodzieje, drama time i robot jak człowiek

Udostępnij:

Nowe #OHO! Co dzisiaj w menu? Paczkomaty to przyszłość dostaw… o ile paczki w nich nie znikają szybciej, niż zdążysz odebrać powiadomienie o dostawie. W Polsce święcą triumfy, ale w Europie Zachodniej nie mają tak łatwo. Powód? Złodzieje, dla których skrytki na paczki to coś w rodzaju loterii – tylko zamiast losu, wystarczy… trochę kreatywności. Na deser, choć bez lukru, wywiad z założycielem Telemedi.

Kradzieże z paczkomatów za granicą…

W mojej linkedinowej bańce sporo pojawiło się w tym tygodniu o… kradzieżach z paczkomatów. Była między innymi ognista dyskusja pod jednym z postów Jakuba Munnicha. Autor posta zaobserwował, że jednym z głównych powodów braku popularności paczkomatów w Europie Zachodniej są częste kradzieże.

Na potwierdzenie tezy przywoływane jest kilka danych (wraz ze źródłami), opisujących sytuację m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Cóż pozostaje zrobić? Chyba tylko pędzić do paczkomatu zaraz po otrzymaniu powiadomienia i modlić się (najlepiej już w biegu), aby Twoja paczka nagle nie zmieniła właściciela.

“If You’re Building Something Big, We’re On The Next Plane”

Powiedział Karol Lasota w rozmowie z The Recursive. Inovo.vc to jeden z topowych fuduszy VC w CEE, który nie boi się ryzyka i jeśli widzi potencjał w danym rozwiązaniu, wsiada w samolot.

Karol Lasota, nowy partner, pomaga funduszowi w odkrywaniu przyszłych jednorożców, a AI wspierae w ich w łowieniu talentów, zanim staną się sławni.

Czytaj także: Karol Lasota, Inovo.vc: “If You’re Building Something Big, We’re On The Next Plane”

Bluesky sprzedał więcej koszulek wyśmiewających Marka Zuckerberga niż zarobił na sprzedaży niestandardowych domen w ciągu dwóch lat. Koszulki z napisem  „Mundus sine Caesaribus” („Świat bez Cezarów) były odpowiedzią na wcześniejszą koszulkę Zuckerberga z napisem „Aut Zuck aut mit” („Zuck albo nic”).

Pierwsza partia koszulek szybko się wyprzedała, a Bluesky zarobił na nich więcej w jeden dzień niż na domenach przez dwa lata.

Czytaj więcej: Bluesky made more money selling T-shirts mocking Zuckerberg than custom domains

Najpopularniejsze modele językowe

ChatGPT, Claude, Grok, Gemini… każdy z modeli ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Które z tych narzędzi sprawdza się najlepiej u Was?

Robot jak człowiek

Atlas, humanoidalny robot od Boston Dynamics, właśnie nauczył się nowych sztuczek dzięki współpracy z RAI Institute. Dzięki zastosowaniu stroju do przechwytywania ruchu, Atlas opanował chodzenie, bieganie, czołganie się, a nawet breakdance. Wygląda na to, że roboty nie tylko przejmują nasze obowiązki, ale i parkiety taneczne!

Drama time – Meta w opałach

Była dyrektor ds. polityki globalnej Facebooka, Sarah Wynn-Williams, opublikowała książkę „Careless People: A Cautionary Tale of Power, Greed, and Lost Idealism”, ujawniającą kulisy działania giganta mediów społecznościowych. W swojej książce opisuje m.in. próby przypodobania się chińskiemu rządowi, w tym rzekome tworzenie systemu cenzury i ograniczanie konta dysydenta Guo Wengui.

Meta stara się zablokować promocję tej publikacji, powołując się na umowę o nieoczernianiu, jednak książka zdobyła dużą popularność i znalazła się w pierwszej dziesiątce bestsellerów na Amazonie.

Czytaj więcej: The wildest details in the Facebook memoir Meta is trying to bury

„Przeciętność dzisiaj to zaproszenie do problemów w przyszłości”

Paweł Sieczkiewicz w „Biznes bez Lukru” opowiada m.in. o tym, jak romantyzowanie życia startupowego zderzyło się z brutalną rzeczywistością, o tym, co go motywuje do działania, o marzeniach biznesowych, a także dzieli się swoim ulubionym motto, które choć dosadne, wydaje się idealne w kontekście prowadzenia własnego biznesu.

Słowa te wyszły z ust Mike’a Tysona, a brzmią:

„Wszyscy mają plan, dopóki nie dostaną w mordę”.

Tym pozytywnym akcentem kończymy dzisiejszą prasówkę. Do zobaczenia za tydzień!