Omnipack pozyskuje kolejne 4 mln zł. Poziom inwestycji po kolejnej rundzie wzrasta do 10 mln zł

omnipack pozyskuje kolejne 4 mln zl poziom inwestycji po kolejnej rundzie wzrasta do 10 mln zl
Udostępnij:
Omnipack zamknął właśnie rundę finansowania. W czwartym kwartale br. spółka pozyskała 4 mln zł – tym samym łączny poziom inwestycji osiągnął 10 mln zł.

Wśród inwestorów kolejnej rundy finansowania znaleźli się przedsiębiorcy, którzy budowali biznesy takie jak RTB House, iProspect, Travelist czy Groupon Poland. Środki inwestycyjne będą przeznaczone na dalszą ekspansję międzynarodową, rozwój technologii oraz uruchomienie dwóch profesjonalnych centrów logistycznych, w tym jednego na granicy z Niemcami. Już dziś prawie połowa biznesu Omnipack pochodzi z zagranicy.

– Rynek, na którym funkcjonujemy, zmienia się i rośnie bardzo dynamicznie, a my razem z nim. Naszym celem jest zdobycie europejskiego rynku. W Omnipack rozwijamy i tworzymy narzędzia, których nie ma żaden nasz konkurent. Jesteśmy ekspertami w e-commerce, dlatego koncentrujemy się wyłącznie na tej dziedzinie. Cieszę się, że nasi inwestorzy to dostrzegli – mówi Tomek Kasperski, Founder & CEO Omnipack.

Firma tylko w 2019 roku uruchomiła kilkanaście nowych rynków oraz oddała własną technologię. Posiada wewnętrzny zespół programistów, opracowujący autorskie rozwiązania, do których należą m.in. Client Portal, Return Tool.

Client Portal zapewnia klientom całodobowy dostęp do informacji o ich logistyce. Pozwala im monitorować stan magazynowy i dostawy oraz generować szczegółowe raporty m.in. na temat zwrotów. Return Tool jest ściśle związany z procesem zwrotów. Narzędzie wspiera kadrę magazynową, usprawnia przyjmowanie zwrotów oraz umożliwia dodawanie zdjęć i innych załączników. Korzysta z indywidualnie wygenerowanych pod każdego klienta pytań, np. czy produkt nosi ślady użytkowania. Dzięki temu proces przebiega sprawnie, a przygotowywane raporty są zgodne z potrzebami klientów.

– Dzięki temu, że mocno koncentrujemy się na technologii, zapewniamy naszym klientom elastyczne, skalowalne i stabilne rozwiązania. Wiemy, jak ważne w przypadku naszej usługi jest właśnie to poczucie stabilności i pewności – komentuje Rafał Szcześniewski, Founder & COO Omnipack.

Również w tym roku do zarządu jako CCO dołączył Karol Milewski, który wcześniej pełnił funkcję prezesa zarządu w iProspect.

– Dużym wyzwaniem przy rozpoczęciu korzystania z zewnętrznego fulfillmentu są bariery emocjonalne. Wynikają one z tego, że mając własny magazyn, właściciel sklepu ma dostęp do produktów właściwie od ręki – często są “tuż za ścianą”. Przy fulflilmencie tego nie ma. Stworzyliśmy więc dedykowany software, który daje naszym klientom możliwość pełnej kontroli operacji magazynowych bez fizycznego odwiedzania magazynu – fulfillment in the cloud – dodaje Karol Milewski, Founder & CCO Omnipack.

– Prawie połowa klientów Omnipack prowadzi biznes międzynarodowy. Firma swoim działaniem obejmuje już kilkanaście europejskich rynków, jest obecna m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach. Usługi logistyczne tzw. fulfillment dla e‑commerce to bardzo szybko rosnący rynek. Omnipack oferuje swoje usługi w oparciu o zaawansowane rozwiązania informatyczne. Nic więc dziwnego, że z Firmą współpracuje nie tylko wiele polskich i europejskich rozwijających się firm średniej wielkości, ale też najwięksi gracze światowi – ocenia Radosław Przybył, inwestor i członek rady nadzorczej Omnipack.

Firmę tworzą seryjni przedsiębiorcy z wieloletnim doświadczeniem, którzy budowali prosperujące marki takie, jak Westwing CEE czy Groupon Poland. Rozumieją, jak logistyka w e-commerce, z naciskiem na fulfillment, wpływa na konsumentów – ich satysfakcję, lojalność i pozytywne doświadczenie. Omnipack skupia się na segmencie średniej wielkości sklepów internetowych, które odczuwają dużą presję ze strony wielkich graczy. Presję m.in. na poziomie customer experience, u którego podstaw leży właśnie całościowa, operacyjna obsługa zamówień. Dzięki rozwiązaniom dostarczanym przez Omnipack, firmy tego segmentu mogą uwolnić się od pracy operacyjnej i skupić na rozwoju biznesu.

– Sukces Omnipack jest wynikiem wielu czynników, niemniej jednak nie bez znaczenia jest fakt, że spółkę tę tworzą eksperci, którzy przez lata mierzyli się z różnymi problemami logistycznymi w branży e-commerce – ocenia Tomasz Nowiński, założyciel Travelist. Firma już w niedługim czasie swoim zasięgiem będzie obejmować kolejne regiony.

W sieci funkcjonują 3 miliony sklepów internetowych. Globalny rynek e-commerce r/r powiększa się o 21%, jego przewidywana wartość do 2021 roku wyniesie 5 bilionów dolarów. Kluczowymi kierunkami rozwoju e-commerce są potrzeby klientów. To oni dają odpowiedzi, jakich rozwiązań oczekują, zarówno pod względem zakupów, jak i wygodnej dostawy. Omnipack oferuje kompleksową obsługę logistyczną w modelu fulfillment – operacyjną: magazynowanie, pakowanie, wysyłkę oraz obsługę zwrotów, jak i technologiczną: integracje z kurierami i platformami e-commerce oraz dedykowany Client Portal.