Otwarcie nowego centrum logistycznego w Nadarzynie k. Warszawy jest strategiczną decyzją związaną z nieustannym rozwojem polskiego startupu. Omnipack obecnie obsługuje ponad 100 klientów, z których zdecydowana większość dynamicznie rośnie. Ponadto, stale dołączają nowi klienci, co naturalnie generuje potrzebę dodatkowej powierzchni magazynowej. Centrum logistyczne w Nadarzynie zapewnia nie tylko dwukrotnie większą przestrzeń, lecz także lokalizację, która pozwala na realizację wysyłek zagranicznych w krótkim czasie. Kolejnym krokiem w kierunku ekspansji międzynarodowej Omnipack będzie uruchomienie w październiku magazynu w Gorzowie Wielkopolskim tuż przy granicy z Niemcami.
– Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorcy, który chciałby, aby jego eCommerce miał zasięg globalny i był przystosowany do potrzeb lokalnych rynków – jest wybór operatora logistycznego, który posiada magazyn w odpowiedniej lokalizacji, dostęp do lokalnych przewoźników i systemy do rozliczeń międzynarodowych. Dzięki centrum logistycznemu w Nadarzynie Omnipack może realizować wysyłki zagraniczne Next Day Delivery. Jeszcze w tym roku planujemy otwarcie kolejnego centrum w Gorzowie Wielkopolskim przy granicy Niemieckiej. Te działania umożliwią naszym klientom ekspansję i nieograniczone skalowanie biznesu na rynki Europy Zachodniej – mówi Tomek Kasperski, CEO Omnipack.
Omnipack zdecydował się na wynajem 6500m2 powierzchni magazynowej w nowym budynku na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn, mając na względzie strategiczne położenie geograficznie – w pobliżu centralnych hubów firm transportowych. To gwarantuje optymalizację procesów logistycznych i pozwala wydłużyć czas składania zamówień, dla których dostawa będzie realizowana następnego dnia. Dla Omnipack ważne są też infrastruktura regałowa magazynu, maszyny do pakowania i przenośniki transportujące, które automatyzują przemieszczanie się paczki z miejsca pakowania do miejsca odbioru i zwiększona liczba docków, obsługująca wielu przewoźników jednocześnie. Te dwa ostatnie czynniki znacznie podnoszą wskaźnik efektywności operacji logistycznych.
– Zakupy w internecie robimy coraz bardziej świadomie, dlatego nasi klienci mają coraz większe oczekiwania wobec nie tylko towaru, który zamawiają, lecz także jakości obsługi. Nowy magazyn w Nadarzynie zapewnia większą efektywność operacji logistycznych, a co za tym idzie lepsze customer experience, na który składają się skrócony czas realizacji wysyłki, sposób pakowania, czy sprawna obsługa zwrotów – komentuje Karol Milewski, CCO w Omnipack.
Przy podejmowaniu decyzji istotne były również ekologiczne rozwiązania, które centrum logistyczne oferuje, takie jak zawory regulujące pobór wody, które ograniczają zużycie o około 10 proc. i umożliwiają natychmiastowe odcięcie dopływu w przypadku pojawienia się przecieku. Dodatkowe podliczniki pozwalające na stały monitoring mediów i realne oszczędności podczas eksploatacji budynku. Gospodarka odpadami budowlanymi, w tym ich monitoring, segregacja i odzyskiwanie, a w części biurowej wykorzystanie materiałów o niskim współczynniku lotnych związków organicznych. Do tego park zapewnia wysoką efektywność energetyczną, wynikającą z wykorzystania m.in. inteligentnej oprawy LED, obniżającej zużycie energii elektrycznej nawet o 30 proc.
W związku z szerokim portfolio klientów Omnipack – magazyn musi być przystosowany do obsługi zamówień różnych branż. Zarówno spożywczej, kosmetycznej, designerskiej, jak i modowej. Dzięki możliwościom, które daje SEGRO, w Nadarzynie Omnipack będzie mógł zarządzać operacjami logistycznymi wszystkich swoich klientów, między innymi: Jadłosfera, Greasy Fingers, Ekopolka, 9design czy Bizuu, Muscat, Gepetto. Doradcą przy wyborze magazynu Omnipack była międzynarodowa firma doradcza na rynku nieruchomości – JLL.
– Cieszymy się, że zespół JLL był częścią tego projektu i wspierał nas przy wyborze optymalnego rozwiązania pod kątem powierzchni magazynowej przystosowanej do naszych potrzeb. Wraz z otwarciem nowego centrum dystrybucji przenieśliśmy też wszystkie nasze systemy softwarowe do chmury AWS i wdrożyliśmy nowy system magazynowy Logifact, który niesie ze sobą szereg usprawnień operacyjnych, takich jak: efektywne zarządzanie stanami magazynowymi w identyfikacji braków i nadwyżek, automatyczne zarządzanie datami ważności produktów, optymalne zarządzanie opakowaniami zbiorczymi i automatyzację przyjmowania zwrotów oraz niezależność przy dołączaniu kolejnych platform eCommerce – dodaje Rafał Szcześniewski, COO Omnipack.