Omnipack zamyka kolejną rundę finansowania. Zbiera 10 mln zł na dalszą ekspansję zagraniczną

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Omnipack zamyka kolejną rundę finansowania. Zbiera 10 mln zł na dalszą ekspansję zagraniczną

Udostępnij:

Omnipack, polski startup zarządzający operacjami logistycznymi dla eCommerce, pozyskał kolejne 10 mln zł na dalszą ekspansję zagraniczną i rozwój technologii. Łączny poziom inwestycji to już 20 mln zł. Wśród inwestorów prywatnych znaleźli się aniołowie biznesu, którzy zainwestowali już w poprzednich latach, ale też nowi, a wśród nich eksperci eCommerce tacy jak dr. Florian Drabeck – były Global Chief Financial Officer spółki Westwing AG oraz fundusz Nunatak Capital.

Omnipack został założony przez trzech doświadczonych menedżerów z Polski, którzy od wielu lat są związani z budowaniem biznesów w branży logistycznej eCommerce. Swoją wiedzę w zakresie technologii, operacji i efektywnej akwizycji klientów wykorzystali do stworzenia międzynarodowej firmy, świadczącej usługę full-stack fulfillment, czyli pełną operacyjną obsługę wysyłek dla eCommerce opartą o własną technologię. Ten polski startup istnieje na rynku ponad 3 lata, a już dzisiaj jest w posiadaniu nowoczesnych powierzchni magazynowych w strategicznych lokalizacjach, które umożliwiają klientom handel internetowy w standardzie Same Day Fulfillment w całej Europie. W ostatnich miesiącach został wdrożony nowy system magazynowy umożliwiający zarządzanie operacjami logistycznymi na najwyższym poziomie. Ponadto nieustannie rozwijany jest autorski Order Management System, nad którym pracuje kilkunastoosobowy zespół developerów. Dzięki temu wszyscy klienci Omnipack mają dostęp do samoobsługowego panelu (Merchant Support), gdzie mogą zarządzać swoimi operacjami i mieć wgląd w bieżące stany magazynowe.

Pandemia miała duży wpływ na rozwój eCommerce, a co za tym idzie operatorzy logistyczni świadczący usługi dla sklepów online zaczęli dynamicznie rosnąć. Sytuacja Omnipack podczas lockdown była dodatkowo utrudniona, ponieważ firma przygotowywała się do wejścia na DACH (rynek Niemiecki, Austriacki i Szwajcarski), otwarcia dwóch nowych magazynów w Nadarzynie (dodatkowe 6500 m2) i w Gorzowie Wielkopolskim (6500 m2), zbudowania nowej strony internetowej w trzech językach, wdrożenia systemu magazynowego oraz pozyskania kapitału na dalsze inwestycje.

– Mimo pandemii udało nam się zrealizować plany związane z ekspansją i pozyskaniem finansowania na kolejne etapy rozwoju. Zamknęliśmy rundę finansowania, w której pozyskaliśmy 10 mln złotych. Ten kapitał daje nam paliwo do dalszego wzrostu i osiągnięcia rentowności w przyszłym roku. Sfinansuje m.in.: dalsze kroki na rynku DACH, naszą własną technologię oraz ekspansję magazynów. Ta runda to ogromny wyraz zaufania w biznes, który prowadzimy – zarówno od obecnych inwestorów, jak i nowych. Zainteresowanie rundą przekroczyło nasze założenia, dlatego mieliśmy komfort wyboru inwestorów, którym umożliwiliśmy udział w finansowaniu – komentuje Tomek Kasperski, CEO Omnipack.

Prawie połowa biznesu Omnipack pochodzi już z zagranicy. Spółka w krótkim czasie zainteresowała przedsiębiorców z całej Europy, zwłaszcza z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Obecnie obsługuje ponad 100 klientów z łącznie kilkunastu krajów.

– Obserwujemy, że fulfillment z roku na rok mocno zyskuje na wartości, a w perspektywie najbliższych lat może zdominować branżę logistyczną. Prognozujemy, że w 3 lata procent firm zlecających obsługę zamówień i magazynowanie wyspecjalizowanemu partnerowi w Europie zwiększy się dwukrotnie, ponieważ przedsiębiorcy stają się bardziej świadomi potrzeb klientów i standardów rynkowych. Szukają sposobów na podniesienie jakości operacji, uwolnienie się od rotacji pracowników, czy optymalizację czasu pracy i kosztów. Wyspecjalizowany operator logistyczny uwalnia e-sklep od czynności operacyjnych, a dodatkowo zabezpiecza przed peakami sprzedażowymi, np. podczas Black Friday. Z wielką ekscytacją patrzymy na dalszy rozwój na rynkach zagranicznych. Potencjał jest olbrzymi – mówi Karol Milewski, CRO Omnipack.

Jednym z inwestorów jest Dr dr. Florian Drabeck. Kiedyś dyrektor finansowy Westwing Group AG, który w 2018 roku prowadził ofertę publiczną Westwing do Prime Standard na giełdzie we Frankfurcie, pozyskując kapitał o wartości 122 mln EUR. Wierzę w Omnipack, jego kompetentny zespół i platformę. Współpracowałem z Tomkiem Kasperskim, założycielem i CEO Omnipack, przez sześć lat. Jako Co-CEO Westwing Home & Living CEE zbudował jedną z największych platform eCommerce w Polsce. Po pomyślnym otwarciu i rozwinięciu magazynu obsługującego Europę Środkowo-Wschodnią, wspierał przeniesienie do Polski naszego europejskiego centrum logistycznego obejmującego DACH i inne rynki europejskie. W efekcie firma odnotowała znaczącą poprawę wskaźników ekonomicznych. Polska jest doskonałym krajem do tworzenia opłacalnej i wysokiej jakości logistyki dla przedsiębiorstw, które chcą realizować zamówienia klientów z całej Europy. Omnipack potwierdził swoje silne możliwości i międzynarodowy zasięg, obsługując partnerów spoza Polski, którzy dzisiaj stanowią prawie połowę przychodów firmy. – powiedział Drabeck.

– Omnipack podkreśla również, że wykorzystanie narzędzi data science do poprawy efektywności i jakości obsługi klientów to istotny element z punktu widzenia rozwoju fulfillmentu. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań data science możliwa jest np. bieżąca kontrola zgodności sposobu pakowania z wymaganiami klienta (narzędzia klasy machine vision) czy automatyczne dopasowanie wielkości i rodzaju opakowania do danego towaru. Nunatak Capital działając jako operacyjny fundusz VC nie tylko inwestuje w startupy wykorzystujące data science do budowy wartości, ale wspiera je również w rozwoju tych narzędzi. Inwestycja oraz długoterminowe wsparcie Omnipack wpisuje się doskonale w nasz model działania – mówi Piotr Ciżkowicz, Partner Zarządzający funduszu Nunatak Capital i profesor SGH.