Ugami, fintech z USA, zaprojektował specjalną kartę debetową dla graczy. Usługi finansowe wzbogacono o punkty – Ugipoints – które zaangażowany użytkownik może wymienić na nagrody w formie produktów i usług związanych z grami, sprzętu komputerowego, akcesoriów, produktów wirtualnych czy kart prezentowych. Założyciele Ugami postawili na graczy jako główną grupę odbiorców ze względu na jej duży potencjał zakupowy i rosnącą wartość światowego rynku gamingowego. W ubiegłym roku na rozwój biznesu pozyskali od inwestorów 4,8 mln dolarów. Na listę oczekujących na kartę Ugami zapisało się ponad 260 tys. graczy.
– Jako firma tworzona przez graczy i profesjonalistów branży fintech z wielkim entuzjazmem przyjmujemy niesamowite zainteresowanie Ugami ze strony społeczności graczy. Naszą misją jest tworzenie bezpiecznego produktu bankowego umożliwiającego im zarządzanie swoimi finansami w sposób prosty i dostarczający dobrej zabawy – komentuje Hector Hulian, współzałożyciel i CEO Ugami.
Program lojalnościowy dla graczy
Kluczowym krokiem Ugami do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej było stworzenie angażującego programu lojalnościowego dla graczy. W tym celu amerykański fintech podjął współpracę z Open Loyalty. Elastyczny silnik do budowy dedykowanych programów lojalnościowych dostarczany przez wrocławską spółkę potrafił najlepiej sprostać biznesowym i technicznym wymaganiom Ugami. Rozwiązania Open Loyalty zostały wykorzystane jako silnik dla całego programu lojalnościowego i połączone z istniejącymi już systemami.
– W Open Loyalty tworzymy najbardziej elastyczny na świecie system do budowy spersonalizowanych programów lojalnościowych. Dzięki gotowym do wdrożenia mechanikom lojalizacji konsumentów nasi klienci składają idealnie dopasowany program lojalnościowy o dowolnym kształcie i skali. Cieszę się że mogliśmy współpracować z firmą Ugami przy stworzeniu innowacyjnego programu lojalnościowego, który realnie wprowadza zupełnie nową jakość na rynek – komentuje Karol Bzik, współzałożyciel Open Loyalty.
W programie lojalnościowym Ugami wykorzystano wiele różnych mechanik lojalnościowych, takich jak punkty przyznawane użytkownikom, katalogi nagród, elementy grywalizacji w postaci kamieni milowych, zadań do wykonania w przeciągu dnia, tygodnia czy miesiąca, zmieniających się poziomów czy statusów użytkownika. Punkty Ugipoints można zdobywać zarówno poprzez opłacanie zakupów kartą, jak i działania w aplikacji mobilnej. Dokładny opis case study znajduje się na stronie Open Loyalty.
Inwestycje w Open Loyalty
W 2021 roku Open Loyalty pozyskało 2,3 mln euro na rozwój, z czego 1,3 mln euro inwestycji zrealizowano w ramach grantu NCBiR. W spółkę zainwestowali m.in. notowana na GPW Grupa OEX, która obecnie posiada większościowy pakiet jej udziałów, oraz bracia Tomasz i Piotr Karwatkowie, pionierzy ekosystemu startupowego w Polsce.
Inwestycja pozwoliła spółce szybciej wprowadzić na rynek nowe mechaniki programów lojalnościowych oparte o cyfrowe portfele, aplikację mobilną, gamifikację, oraz sztuczną inteligencję. Klienci Open Loyalty otrzymają dodatkowe narzędzia, pozwalające skuteczniej lojalizować konsumentów i zwiększać sprzedaż. W ramach prac B+R startup wzbogaci system Open Loyalty o elementy wykorzystujące AI oraz machine learning. Rozwiązanie pozwoli przewidywać zachowania klientów, projektować skuteczniejsze kampanie marketingowe oraz szacować, kiedy zwróci się inwestycja w pozyskanie nowego klienta.
Fintech OROVERA otrzymał finansowanie od SPINAKER alfa
Fintech Tilta pozyskał 4 mln euro. Wśród inwestorów ffVC
Kanadyjska spółka przejmuje polski fintech Braight