Etykiety zasilane światłem od polskiego startupu pojawią się na stacjach paliw Orlen

Dodane: 25.11.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

PKN ORLEN konsekwentnie rozwija nowoczesną sieć stacji paliw, również z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań. Tym razem koncern sięgnął po innowacyjną technologię wykorzystującą zasilanie fotowoltaiczne. W sklepie, na jednej ze stacji ORLEN w Warszawie pojawią się specjalne etykiety zasilane światłem. To pierwszy etap rozwoju technologii, która umożliwi wyświetlanie komunikatów dla klientów, m.in. informacji o promocjach czy akcjach lojalnościowych.

PKN ORLEN w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator podpisał list intencyjny o współpracy z firmą Saule Technologies, która opracowała i produkuje pierwsze na świecie etykiety zasilane światłem, czyli wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne. To właśnie one będą testowane w sklepie na stacji ORLEN w Warszawie. Innowacyjne rozwiązanie umożliwi zdalne zarządzanie wyświetlanymi na tych etykietach komunikatami. Skróci także czas opisywania produktów i tym samym przyspieszy i zwiększy ich dostępność dla klientów.

– Realizacja projektów badawczo-rozwojowych oraz wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań są już na stałe wpisane w misję budowania multienergetycznego koncernu o silnej pozycji na międzynarodowym rynku. Współpraca ze spółkami technologicznymi pozwala nam budować przewagę konkurencyjną i rozwijać się zgodnie z celami strategicznymi, które zakładają m.in. wykorzystanie niskoemisyjnych technologii. Jesteśmy liderem zmiany. Po raz kolejny więc sięgamy po najnowsze rozwiązania, aby tworzyć, rozwijać i wspierać naszą nowoczesną sieć stacji paliw – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) wykorzystują dostęp do światła naturalnego lub sztucznego i nie mają nic wspólnego z tradycyjnymi bateriami. Ich energooszczędność wpisuje się w strategię PKN ORLEN, który priorytetowo traktuje kwestie zrównoważonego rozwoju i zmniejszenia oddziaływania na środowisko naturalne. Innowacyjne etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Dzięki temu stanowią platformę dla reklam, anonsów o specjalnych ofertach czy akcjach lojalnościowych.