Podwojenie wartości firmy
Oura to fiński startup z sektora medtech, który znany jest ze swoich inteligentnych pierścieni, wspierających profilaktykę zdrowotną. Teraz firma pozyskała ponad 900 mln dolarów w nowej rundzie finansowania, którą poprowadziła firma Fidelity Management & Research Company, z udziałem nowego inwestora ICONIQ oraz inwestycji Whale Rock i Atreides.
Dzięki nowemu zastrzykowi kapitału, wycena Oura wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z grudniem ubiegłego roku, kiedy to po rundzie finansowania o wartości 200 mln dolarów, firma była warta 5,2 mld dolarów.
Przyspieszenie rozwoju AI i innowacji produktowych
Nowo pozyskany kapitał startup przeznaczy na przyspieszenie rozwoju sztucznej inteligencji i innowacji produktowych, rozszerzenie globalnej dystrybucji oraz inwestycje w rozwój nowych funkcji zdrowotnych.
– Jesteśmy dumni, że tworzymy nie tylko produkt, ale globalny ruch na rzecz proaktywnego zdrowia – pomagając ludziom zrozumieć swoje ciała, podejmować lepsze decyzje dotyczące stylu życia i skuteczniej kontaktować się z dostawcami usług opieki zdrowotnej – powiedział Tom Hale, dyrektor generalny Oura w rozmowie z portalem TechEU.
Jak twierdzą przedstawiciele startupu, udało się im już sprzedać ponad 5,5 mln pierścieni Oura od czasu wprowadzenia ich na rynek w 2015 roku, przy czym ponad połowa tej sprzedaży miała miejsce w ubiegłym roku.