W placówkach Poczty Polskie pojawiły się nowe okienka oznaczone nalepkami z logotypem „Paczk@ w punkt”, dzięki czemu łatwo rozpoznamy miejsce z nową usługą.
Co załatwimy w nowym, specjalnym okienku? Przede wszystkim będziemy mogli poza kolejką odbierać paczki (w ramach usługi „Odbiór w Punkcie”) oraz wysyłać paczki (nadawane na Envelo, w systemie „Elektroniczny Nadawca” czy w usłudze „Nadaj przesyłkę”). Będziemy mogli to zrobić bez konieczności wcześniejszego drukowania nalepki adresowej.
– Nasza strategia zakłada wzrosty rynku KEP na poziomie 15–16% średniorocznie. Naszym celem jest, aby wzrost przesyłek kurierskich obsługiwanych przez Pocztę był co najmniej na tym, rynkowym poziomie. Do 2024 roku podwoimy przychody z KEP. Koncentrujemy się więc na zapewnieniu wygodnej obsługi paczek, rozwijając sieć punktów odbioru, automatów paczkowych, a także zmieniając obsługę w placówkach pocztowych tak, aby klienci zamawiający paczki w e-sklepach byli uprzywilejowani – o nowej usłudze opowiada Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Nowa usługa obejmuje pojawiła się już w 700 placówkach we wszystkich województwach w Polsce. Dzięki szerokiej dostępności być może więcej osób zdecyduje się wysyłać paczki za pośrednictwem Poczty Polskiej zamiast wybierać firmy kurierskie.