PAPU.io pozyskało 3,7 mln złotych. Wśród inwestorów PKO VC i RKKVC

Udostępnij:
Polski startup PAPU.io, oferujący system do automatyzacji procesów związanych z obsługą klienta w sektorze gastronomicznym, pozyskał 3,7 mln zł w rundzie Seed. Środki zostaną przeznaczone na prace rozwojowe narzędzia oferowanego przez spółkę. W inwestycji udział wzięły PKO VC oraz RKKVC.

– Zarówno ze strony PKO VC jak i RKKVC trafiliśmy na profesjonalistów, którzy zdają sobie sprawę z tego, że biznes to nie tylko tabelki w excelu. Już od pierwszych spotkań widzieliśmy, że zespoły 
PKO VC, RKKVC jak i aniołowie biznesu rozumieją, że startup technologiczny to przede wszystkim codzienna ciężka praca polegająca na ulepszaniu produktu i procesów biznesowych, tak by odpowiadały ciągle zmieniającym się potrzebom i otoczeniu – mówi Emil Konrad, Co-founder i CEO PAPU.io

System dla restauratorów

PAPU.io to startup technologiczny oferujący rozwiązania dla rynku restauracyjnego, w którym dostawy odgrywają kluczową rolę. Według badań SW Reaserch już ponad 40% młodych Polaków przynajmniej raz w tygodniu zamawia jedzenie z dostawą do domu. Rozwiązanie PAPU.io pomaga restauracjom zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną na coraz bardziej rozdrobnionym rynku.

Dzięki systemowi oferowanemu przez spółkę, pracownicy lokali gastronomicznych popełniają mniej błędów, jedzenie dociera do klienta szybciej, a kelnerzy są w stanie obsłużyć nawet o 1/3 więcej zamówień. System oparty jest o elementy uczenia maszynowego. Narzędzie zbiera i przetwarza dane, podpowiadając pracownikom restauracji optymalne rozwiązania.

Oprogramowanie pozwala na szybsze wprowadzanie zamówień, daje podgląd na położenie kierowców, integruje się z zewnętrznymi kanałami sprzedaży oraz skraca czas potrzebny na rozliczanie pracowników na koniec dnia.

– W naszej ocenie, głównym atutem PAPU.Io jest nie tylko sam produkt, ale również jej założyciele cechujący się niespotykanym instynktem biznesowym i umiejętnościami organizacyjnymi. Mimo obsługi rynku szczególnie dotkniętego pandemią COVID-19, spółka udowodniła, że jest odporna na tego typu zagrożenia, ale również rozwinęła się oraz zaoferowała dobry i dopasowany do potrzeb produkt. Najlepszym świadectwem jakości oferowanego przez spółkę narzędzia są entuzjastyczne opinie użytkowników, poparte prawie zerowym wskaźnikiem rezygnacji z usług świadczonych przez spółkę (wskaźnik churn). PAPU.io jest efektem wytrwałości, zaangażowania i dążenia do celu jego założycieli – mówi Mateusz Bodio, Dyrektor Zarządzający RKKVC.

PKO VC inwestuje w PAPU.io

Założona w 2018 roku przez Emila Konrada i Michała Streckera firma wspiera zarówno restauracje Polskie, jak i te zza granicy. Za pośrednictwem systemu PAPU.io zrealizowanych zostało już blisko 4,5 mln zamówień. W ramach inwestycji, w której udział wzięły PKO VC oraz RKKVC, PAPU.io pozyskało 3,7 mln zł. Zdobyte środki pozwolą rozpocząć prace nad rozwojem obecnego systemu. Docelowo ma on zastąpić dodatkową pracę wykonywaną przez kelnera.

Wszystko będzie możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i mechanizmów uczenia maszynowego. System będzie w stanie sam odebrać złożone przez klienta zamówienie, dopasować je do konkretnej strefy dostaw, podać dokładny czas oczekiwania i przesłać instrukcje kierowcy. W ciągu kilku najbliższych lat spółka planuje ekspansje na kolejne rynki europejskie, jak i poza stary kontynenty.

– Już po pierwszym spotkaniu byliśmy pod bardzo dużym wrażeniem. Założyciele spółki wykazywali się dobrym zrozumieniem rynku, jego potrzeb i jasnej wizji, którą przekuli w unikatowy produkt adresujący potrzeby restauratorów skupiających się na zamówieniach z dowozem. Pozyskanie finansowania w czasach COVID przez startup z branży gastronomicznej świadczy o naszym szczególnym przekonaniu o przyszłym sukcesie PAPU.io. Chcemy współpracować ze startupami, które mają świetny produkt oraz potrafią zarazić swoim entuzjazmem zarówno swoich klientów, jak i przyszłych inwestorów – mówi Krzysztof Tokarski, Dyrektor Departamentu Inwestycji Alternatywnych PKO TFI.