Partnerplace ze wsparciem 1,5 mln zł na rozwój programów partnerskich: inwestycja od Tar Heel Capital Pathfinder

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Partnerplace ze wsparciem 1,5 mln zł na rozwój programów partnerskich: inwestycja od Tar Heel Capital Pathfinder

Udostępnij:

Partnerplace.io, stworzony dla biznesów online system PRM (Partner Relationship Management) do zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B, pozyskał 1,5 mln zł finansowania od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder.

Gdy arkusz kalkulacyjny to za mało

Użytkownikami Partnerplace są najczęściej firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. W tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.

Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment MŚP nie miał zbyt dużego wyboru: ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm, które pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 etatu na każdych 100 partnerów – mówi Kacper Gugała, zarządzający platformą Partnerplace, wcześniej odpowiedzialny za obszar rozwoju polskiego rynku partnerstw w popularnej platformie e-commerce.

W perspektywie „marketplace partnerstw”

Partnerplace ma służyć do budowania i zarządzania relacjami z polecającymi partnerami. W tym celu zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami. Partnerom daje transparentny wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Narzędzie zbudowane jest w formule white-label, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.

Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić „marketplace partnerstw”, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci. Dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu, w szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby – mówi Simon Baradziej, CTO Partnerplace.

Wśród klientów platformy znajdują się zarówno podmioty z Polski, jak i zagranicy, w tym z USA i Holandii.  Globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest obecnie na 3 mld USD i przewiduje się, że jej CAGR w ciągu najbliższych 8 lat wyniesie 5,2%.

Czytaj także: