Gdy arkusz kalkulacyjny to za mało
Użytkownikami Partnerplace są najczęściej firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. W tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.
– Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment MŚP nie miał zbyt dużego wyboru: ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm, które pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 etatu na każdych 100 partnerów – mówi Kacper Gugała, zarządzający platformą Partnerplace, wcześniej odpowiedzialny za obszar rozwoju polskiego rynku partnerstw w popularnej platformie e-commerce.
W perspektywie „marketplace partnerstw”
Partnerplace ma służyć do budowania i zarządzania relacjami z polecającymi partnerami. W tym celu zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami. Partnerom daje transparentny wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Narzędzie zbudowane jest w formule white-label, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.
– Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić „marketplace partnerstw”, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci. Dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu, w szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby – mówi Simon Baradziej, CTO Partnerplace.
Wśród klientów platformy znajdują się zarówno podmioty z Polski, jak i zagranicy, w tym z USA i Holandii. Globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest obecnie na 3 mld USD i przewiduje się, że jej CAGR w ciągu najbliższych 8 lat wyniesie 5,2%.