Stworzone w Polsce, docenione w Europie
Wraz z premierą urządzenia debiutuje także nowa aplikacja SiDLY Health, wspierana sztuczną inteligencją, która umożliwia pacjentom analizowanie wyników i śledzenie postępów zdrowotnych. Opaska, system analityczny dla telecentrów medycznych oraz aplikacja zostały zaprojektowane w warszawskim Labie Innowacji SiDLY i są produkowane oraz rozwijane w Polsce. To zapewnia pełną kontrolę nad całym procesem tworzenia technologii medycznych i daje szansę na sprawny rozwój algorytmów AI.
– Po dwóch latach intensywnej pracy, testów i konsultacji z pacjentami oraz specjalistami, z dumą przedstawiamy nasz najnowszy produkt – Sidly Vital Care. To certyfikowany wyrób medyczny kl. IIa, umożliwiający nie tylko reagowanie na sytuacje alarmowe, ale także kompleksowe monitorowanie i diagnostykę zdrowia w trybie całodobowym. Wraz z zakupem opaski pacjent otrzyma aplikację mobilną i całodobową teleopiekę świadczoną przez ratowników medycznych w telecentrum medycznym. W Polsce usługi te oferuje Telecentrum SiDLY Healthcare, natomiast na rynkach zagranicznych, takich jak Francja, Włochy, Wielka Brytania, Holandia, Estonia i inne, teleopiekę zapewniają nasze partnerskie telecentra. Technologia jest obecnie dostępna głównie na rynkach zagranicznych dla klientów biznesowych, a już od maja 2025 roku z rozwiązania będą mogli skorzystać również klienci indywidualni w Polsce – komentuje Edyta Kocyk, prezes i założycielka SiDLY.
Starzejące się społeczeństwo rosnącym rynkiem SiDLY
Polska technologia z powodzeniem zdobywa rynek europejski, gdzie problem starzejącego się społeczeństwa oraz niedoboru personelu medycznego staje się coraz bardziej krytyczny. W obliczu tych wyzwań naturalnym krokiem jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko wspierają opiekę zdrowotną, ale przede wszystkim poprawiają efektywność zarządzania zdrowiem pacjentów i podnoszą komfort ich życia. Pozwalają na całodobowe monitorowanie i zapewnienie bezpieczeństwa, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik.
– Obecnie, dzięki doświadczeniu, międzynarodowej sieci partnerstw i innowacyjnej technologii, SiDLY przewiduje dynamiczne skalowanie działalności w Europie w perspektywie najbliższych 3-5 lat. Realizowane przez nas projekty we Francji, Włoszech czy Wielkiej Brytanii jednoznacznie potwierdzają rosnące zainteresowanie inwestycjami w obszarze teleopieki. Szczególnym dowodem uznania dla jakości naszej technologii jest uzyskanie refundacji we Francji – to dla nas nie tylko sukces biznesowy, ale także potwierdzenie realnej wartości, jaką wnosimy w system opieki społecznej i zdrowotnej. Dzięki wysoko rozwiniętemu systemowi opieki zdrowotnej we Francji realizujemy właśnie projekty, w ramach których wdrożenie nowoczesnych technologii takich jak opaska SiDLY jest refundowane nawet w 100%. To realna szansa na poprawę zdrowia pacjenta – mówi Michał Pizon, współzałożyciel firmy.
Bardzo istotną częścią tego rozwiązania jest także system, w ramach którego odbywa się zaawansowana analityka danych, integrująca informacje z różnych źródeł – takich jak opaska, aplikacja oraz dane z karty informacyjnej / wywiadu z pacjentem. Dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji (AI), system ten umożliwia nie tylko analizę danych w czasie rzeczywistym, ale także przewidywanie potencjalnych zagrożeń zdrowotnych, identyfikację wzorców chorobowych i rekomendowanie optymalnych ścieżek leczenia i postępowania w sytuacjach alarmowych.
– Rynek wyraźnie odwraca się od gadżetów niemedycznych i przestarzałych rozwiązań analogowych, które nie spełniają oczekiwań pacjentów ani profesjonalistów. Dziś kluczowe są: precyzyjny pomiar, potwierdzona jakość medyczna oraz certyfikacja urządzeń. Te elementy tworzą fundament skutecznej teleopieki, umożliwiając rozwój zaawansowanej analityki, predykcji zdarzeń zdrowotnych i – co szczególnie istotne – personalizacji opieki, dostosowanej do indywidualnych potrzeb pacjenta, system analizujący dane, wspierany przez AI – dodaje Edyta Kocyk.