Pasażerowie nie ufają kierowcom taksówek. Wolą autonomiczne pojazdy

Dodane:

Jędrzej Dzierżyński Jędrzej Dzierżyński

Pasażerowie nie ufają kierowcom taksówek. Wolą autonomiczne pojazdy

Udostępnij:

Wolisz wracać do domu Uberem, czy preferujesz autonomiczną taksówkę? W Stanach Zjednoczonych zapytano o to pasażerów i okazało się, ankietowani czują się bezpieczniej w autonomicznym pojeździe niż z kierowcą.

Nieraz zdarzało mi się wracać do domu, czy to taksówką, czy Uberem. Za każdym razem byłem niepewny, z jakim kierowcą będę wracał, nie ufam oceną. Nie lubię szybkiej i gwałtownej jazdy. Takich powrotów miałem mało, ale zapadły w pamięć i nadal budzą niepewność podczas wracania do domu. Okazuje się, że nie jestem jedyną osobą, która ma takie doświadczenia.

Firma ubezpieczeniowa Zebra przeprowadziła w Stanach Zjednoczonych badania na próbie 2 tys. ankietowanych, w którym stwierdzono, że 53 proc. pasażerów czuję się bezpieczniej w autonomicznym pojeździe niż z kierowcą. Większość takich osób stanowią  młodzi ludzie w wieku od 18 do 24 lat, którzy bardziej akceptują samojezdne samochody niż osoby powyżej 55 roku życia.

Kierowcy na celowniku

W 2017 roku Alison Turkos, pasażerka Lyft, złożyła pozew przeciwko firmie za zachowanie kierowcy podczas jazdy w Nowym Jorku. Na swoim blogu opowiedziała o napaści seksualnej, której doświadczyła. Według kobiety kierowca oddalił się o wiele kilometrów od celu i dokonał nieakceptowanego czynu. Co dziwne, firma pobrała opłatę za jazdę i nie usunęła kierowcy z platformy, choć zgłoszono atak dwa dni później.

W efekcie złożono pozew, w którym stwierdzono, że Lyft dopuścił się zaniedbania, łamiąc standardy bezpieczeństwa i nie rozwiązał problemów osób zaatakowanych, takich jak Turkos.

– Stało się jasne, że ta firma nigdy nie była zainteresowana wsparciem ofiar – napisała Turkos. — Musiałam stać się moim adwokatem, aby pociągać do odpowiedzialności takie platformy jak Lyft i dla tych, którzy przeżyli jak ja.

Lyft wydał oświadczenie, starając się ratować sytuację: “To, co opisują ci pasażerowie, jest okropne: to nigdy nie powinno ich spotkać.Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem platformy, dlatego zainwestowaliśmy w nowe funkcje, protokoły i zasady, aby chronić naszych pasażerów i kierowców

Zarówno Uber, jak i Lyft w ostatnim czasi wyposażyli swoje platformy w nowe zabezpieczenia, aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo jazdy. Aplikacji monitorują jazdę pod kątem nietypowych postojów i w końcu posiadają przycisk 911, który można wcisnąć w razie nagłego wypadku.