PayPo zamyka rekordowy rok umową z Answear.com

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PayPo zamyka rekordowy rok umową z Answear.com

Udostępnij:

PayPo podpisał umowę z potentatem e-commerce w CEE. bPolski fintech dostarcza usługi już do ponad 1 tys. sklepów a w 2020 r. planuje obsłużenie płatności wartych aż 500 mln zł. Spółka szykuje się też do ekspansji na jeden z rynków CEE i współpracy ze sklepami na poziomie offline

PayPo, lider odroczonych płatności w Polsce, mocnym akcentem zwieńcza najlepszy rok w swojej historii. Rozwiązania jednego z najszybciej rozwijających się fintechów nad Wisłą są od teraz dostępne w Answear.com, jednym z największych e-sklepów w branży modowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Nie zamierzamy zwalniać tempa, koncentrujemy się na pozyskaniu kolejnych, największych e-commerce w Europie. Answear.com to tego najlepszy przykład. To jest nasza liga, w której mamy już ponad 1000 sklepów, korzystających z odroczonych płatności PayPo – podkreśla Tomasz Hadzik, wiceprezes i udziałowiec PayPo.

– Byliśmy prekursorem takiej formy finansowania zakupów w polskim e-commerce. Niestety, pomimo sukcesu, ówczesny operator usługi wycofał się z Polski. Dlatego kolejną decyzję o uruchomieniu odroczonych płatności staraliśmy się podjąć rozważnie i w długoterminowej perspektywie. PayPo w najlepszy sposób łączy wygodę płatności dla użytkownika z atrakcyjną logiką rozliczeń z punktu widzenia sklepu – dodaje Bogusław Kwiatkowski, dyrektor operacyjny Answear.

Wygoda i skuteczność

Fintech ma za sobą rekordowe 12 miesięcy, w czasie których przebił najbardziej optymistyczne prognozy. 1 tys. e-sklepów i wyraźnie ponad 100 tys. konsumentów korzystających z opcji „kup teraz, zapłać później z PayPo” to efekt m.in. współpracy z takimi markami jak Allegro, Media Markt, 4F czy Decathlon.

– Co więcej, w ostatnim kwartale osiągnęliśmy zysk na poziomie operacyjnym. To skłania nas do rewizji planów na 2020 r. Celujemy w przyszłym roku w obsłużenie odroczonych płatności wartych aż 500 mln zł – zapowiada Tomasz Hadzik.

Co sprawia, że e-handel jak i konsumenci coraz chętniej sięgają po technologię i sposób finansowania proponowany przez PayPo? Wygoda i skuteczność: dzięki płatnościom odroczonym o 30 dni, każdy kupujący online może bez zaangażowania finansowego kupić i sprawdzić produkt oraz zwrócić go bez żadnych kosztów. Natomiast w przypadku sklepów, usługi PayPo zwiększają im wolumen sprzedaży, mając istotny wpływ na wzrost wartości koszyka oraz znacząco zmniejszają liczbę tzw. porzuconych koszyków.

Potencjał do ekspansji

Rynek w Polsce ma dla PayPo perspektywy do dalszego, silnego wzrostu: fintech szykuje się tu do nowej odsłony współpracy ze sklepami, tym razem także na polu offline. A jednocześnie, spółka pracuje nad debiutem za granicą. To naturalny kierunek rozwoju dla polskiego fintechu. Według prognoz, odroczone płatności na rynku CEE najlepsze mają dopiero przed sobą – obecnie stanowią tu kilka proc. transakcji w e-commerce natomiast w Europie Zachodniej ten odsetek sięga nawet 15-30 proc.

– Przykłady zagranicznego sukcesu Answear czy Allegro pokazują, że rynki w regionie świetnie przyjmują rozwiązania e-commerce rodem z Polski. Dlatego PayPo w przyszłym roku zacznie ekspansję na co najmniej jeden wybrany rynek zagraniczny. Będą to Czechy ze Słowacją, Rumunia lub Węgry – dodaje Tomasz Hadzik.