PayUkraine pozyskało 4 mln zł na dalszy rozwój

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

payukraine

Udostępnij:

W PayUkraine, istniejący od niespełna roku fintech oferujący tanie przelewy na Ukrainę, zainwestowała firma MobiMedia Solution S.A. Polski startup pozyskał od inwestora 4 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz nawiązanie kolejnych partnerstw biznesowych.

PayUkraine to platforma internetowa i aplikacja mobilna zapewniająca najtańsze na polskim rynku przelewy pieniężne na Ukrainę, założona w ubiegłym roku przez dwójkę Białorusinów: Evgeny Chamtonau i Aliaksandra Horlacha, mieszkających od kilku lat w Polsce.- Aż 6,5 mln Ukraińców mieszka poza granicami swojego kraju w Europie i regularnie przesyła pieniądze do swoich rodzin. Jako ekspaci mieszkający w Polsce sami doskonale widzieliśmy, że usługi przelewów pieniężnych na Wschód można zrobić jeszcze lepiej — mówi Evgeny Chamtonau, CEO PayUkraine. Dlatego na potrzeby tej ogromnej diaspory stworzył PayUkraine – FinTech (ang. financial technology), czyli firmę oferująca innowacyjne rozwiązania dla sektora finansowego.

PayUkraine zaczął od Polski

Twórcy aplikacji najpierw postawili na Polskę, gdzie przebywa ok. 2 mln Ukraińców. PayUkraine w krótkim czasie pozyskał pierwszych 20 tys. użytkowników. Obecnie firma działa też w Niemczech i we Włoszech, gdzie również przybywa duża ukraińska diaspora. Na rozwój w kolejnych krajach oraz budowanie infrastruktury partnerskiej zostaną przeznaczone środki otrzymane od MobiMedia Solution S.A. Spółka już od września wspiera PayUkraine, a łączna kwota ostatniej rundy inwestycyjnej wyniosła 4 mln złotych.

Wcześniej startup wspierany był przez grupę prywatnych inwestorów i aniołów biznesu.- PayUkraine daje naszej spółce ogromne możliwości biznesowe — mówi Gustaf Du Rietz Nordlof, przedstawiciel inwestora MobiMedia Solution S.A.- Przewidujemy dynamiczny wzrost PayUkraine. Widzimy ogromny potencjał w rynku przelewów pieniężnych. Zwłaszcza jeśli oferta nie jest kierowana „do wszystkich”, tylko do konkretnej, dobrze sprofilowanej i zawężonej grupy odbiorców — m.in. dlatego, że koszty pozyskania klienta nie są wówczas tak wysokie. Chcemy wykorzystać nasze międzynarodowe doświadczenie, aby pomóc wprowadzić usługi PayUkraine na kolejnych rynkach. Model biznesowy, jak i sami zarządzający spółką pozwalają wierzyć nam w sukces tego przedsięwzięcia — dodaje Szwed.

MobiMedia Solution S.A dotuje PayUkraine

MobiMedia Solution S.A. jest spółką publiczną notowaną na rynku NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Koncentruje się na inwestycjach w spółki oferujące nowoczesne rozwiązania finansowe (Alternative Online Banking Solution). Większościowym udziałowcem MobiMedia Solution S.A. jest szwedzka firma Lofar AB.PayUkraine zatrudnia obecnie 20 osób w Warszawie oraz w Mińsku na Białorusi. Twórcy PayUkrainy planują podwoić bazę użytkowników do końca tego roku – obecnie tempo przybywania nowych transakcji przekracza 30 proc. miesięcznie.

Firma współpracuje m.in. z Orange Polska oraz z największym ukraińskim bankiem PrivatBank, z którym przeanalizowała, jak Ukraińcy w Polsce wysyłają pieniądze do swojego kraju. Za 60 proc. przekazów pieniężnych z Polski na Ukrainę odpowiadają kanały cyfrowe, ale aż 40 proc. transferów polega wciąż na korzystaniu z anachronicznych i niezbyt bezpiecznych form przesyłania pieniędzy: np. przekazywaniu gotówki kierowcom TIR-ów i autobusów czy pasażerom pociągów.- Chcemy szczególnie dotrzeć do tej drugiej grupy Ukraińców i zaoferować im znacznie bezpieczniejszej metody przekazywania pieniędzy bliskim. Takiej, dzięki której dokładnie będą wiedzieli, ile pieniędzy do nich trafi — dlatego zdecydowaliśmy się na stałą prowizję 6,99 zł — i po jakim kursie. Bez dodatkowych opłat za przewalutowanie, co często stosują tradycyjne instytucje bankowe — tłumaczy Chamtonau.