Peater – zaostrzony apetyt na globalny sukces

peater zaostrzony apetyt na globalny sukces
Udostępnij:
Z początkiem lutego na rynku systemów dietetycznych zadebiutował Peater. Nowa platforma online, która proponuje całkowicie innowacyjne, w pełni spersonalizowane podejście do żywienia.

Stworzona przez najlepszych polskich programistów, doświadczonych dietetyków i kucharzy platforma Peater w bezkompromisowy sposób łączy fachową wiedzę i najnowsze technologiczne trendy. Pozyskanie 200 tys. użytkowników i ekspansja na rynki europejskie to realny plan twórców Peatera na 2019 rok.

Start-up, który powstał z myślą o świadomym jedzeniu

Stojąca za marką Peater idea Personalized eating for everyone zakłada, że każdy z nas może jeść zdrowo, smacznie i zgodnie ze swoimi potrzebami. Aby tak się stało, plan dietetyczny musi iść w parze ze stylem życia, przyzwyczajeniami, wygodą planowania i przygotowania posiłków. Stworzenie rozwiązania kompletnego, uwzględniającego indywidualne smaki, umiejętności kulinarne czy aktywność fizyczną, zajęło twórcom Peatera 2 lata i pochłonęło blisko 1 mln USD inwestycji. Piotr Jamróz i Błażej Tarasewicz, pomysłodawcy Peatera, wykorzystali wiedzę płynącą z wielu źródeł – lat doświadczeń przy tworzeniu systemów i serwisów żywieniowych, a także blisko 15 tysięcy wiadomości z sugestiami od użytkowników tych rozwiązań. Projekt współtworzył sztab utalentowanych kucharzy, doświadczonych dietetyków różnych specjalizacji i wybitnych polskich programistów, których połączyły pasja do dobrej kuchni i przekonanie, że świadome odżywianie poprawia jakość życia.

– Obecnie co czwarty Polak zmaga się z otyłością. Barierą w realizacji swoich indywidualnych dietetycznych planów jest często brak czasu, wiedzy i wsparcia, a do tego konieczność rezygnacji z ulubionych potraw. Dlatego naszym celem było dostarczenie rozwiązania kompletnego, które wspiera realizację osobistych celów w możliwie najbardziej spersonalizowany i przyjemny sposóbpowiedział Piotr Jamróz, współtwórca platformy Peater.

Apetyt na globalne rynki

Według najnowszych danych, w 2018 roku rynek rozwiązań żywieniowych osiągnął wartość 172,2 mld USD, a do końca 2025 roku, przy wzroście ok. 6,9% rocznie, będzie warty 292,7 mld USD. Potencjał dla rozwoju Peatera na rynku globalnym jest zatem ogromny. Platforma wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie oraz najnowsze trendy w programowaniu i projektowaniu systemów. Zastosowane rozwiązania i wdrożone funkcjonalności zdecydowanie wyróżniają Peatera na tle konkurencji w Polsce, ale także na świecie. Łatwe planowanie i dodawanie aktywności fizycznych, błyskawiczne listy zakupowe, intuicyjna wymiana składników czy pełnych posiłków, możliwość gotowania dla całej rodziny – to tylko niektóre z funkcjonalności budujących przewagi systemu. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem aplikacji na Android oraz iOS.

Rok 2019 będzie dla twórców Peatera kluczowy również pod względem ekspansji na rynki europejskie. W I kwartale platforma zostanie uruchomiona także w Rosji, na Ukrainie, w Turcji oraz w Serbii. Do końca pierwszego półrocza planowane jest dostosowanie rozwiązania do lokalnych potrzeb użytkowników w takich krajach, jak: Niemcy, Węgry, Rumunia, Czechy, Słowacja i Bułgaria.

– Jesteśmy przekonani, że pod względem zaawansowania technologicznego i zaplecza merytorycznego Peater to dzisiaj absolutnie bezkonkurencyjne rozwiązanie na polskim, ale także na stale rosnącym globalnym rynku. Funkcjonalności, które udostępniliśmy wynikają z analizy sugestii od prawie 15 tysięcy użytkowników, ich indywidulanych potrzeb i pomysłów. To wszystko sprawia, że dzięki Peaterowi świadome jedzenie jest wygodne i w zasięgu ręki każdego z nas – dodaje Maciej Mikołajczak, odpowiedzialny za rozwój zagraniczny Peatera.