Perplexity, startup, który tworzy wyszukiwarkę AI, dostarczającą odpowiedzi na zapytania użytkowników, podobno pozyskał 200 mln dolarów, przy wycenie na poziomie 20 mld dolarów – donosi portal TechCrunch. Nie są to na razie potwierdzone informacje, jako że żaden z przedstawicieli firmy, nie skomentował na ten moment tych doniesień. Jako pierwszy, o nowej rundzie finansowania dla Perplexity, doniósł serwis The Information.
Co ciekawe, nie tak dawno, bo w lipcu tego roku, startup zgarnął 100 milionów dolarów przy wycenie na poziomie 18 miliardów, jak podawał wówczas Bloomberg.
Nie wiadomo, kto objął finansował najnowszą rundę Perplexity. Wcześniejsze, lipcowe finansowanie było częścią przedłużenia rundy o wartości 500 milionów dolarów, prowadzonej przez Accel i zamkniętej na początku roku przy wycenie 14 miliardów.
Duże ambicje
Od momentu powstania trzy lata temu, firma zebrała już łącznie 1,5 miliarda dolarów – wynika z danych PitchBook. Ponadto, zgodnie z informacjami od źródła bliskiego firmie, roczne przychody cykliczne (ARR – czyli przewidywalny przychód pochodzący od klientów subskrypcyjnych w ciągu roku) Perplexity zbliżają się do 200 milionów dolarów. Jeszcze w sierpniu, dział komunikacji firmy informował portal Business Insider, że ARR przekroczyło już poziom 150 milionów.
Jak zauważa portal TechCrunch, nowa inwestycja pojawiła się w momencie, gdy Perplexity coraz wyraźniej pozycjonuje się jako konkurent Google’a. W sierpniu startup złożył ofertę zakupu przeglądarki Chrome za 34,5 miliarda dolarów. Do sprzedaży ostatecznie nie doszło, bo amerykański sąd ostatecznie nie orzekł o konieczności sprzedaży wyszukiwarki Google’a.