Photon, robot uczący dzieci programowania wyrusza na podbój Kickstartera

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Photon Entertainment startuje z kampanią crowdfundingową Photona – pierwszego interaktywnego robota, który rozwija się razem z dzieckiem, ucząc je programowania.

fot. materiały prasowe 

Akcja rozpoczyna się 31 maja na platformie Kickstarter i będzie trwać 6 tygodni. Cena wynosi 149 dolarów za wcześniejszą wersję oraz 199 za standardową. Twórcy przewidzieli liczne wyzwania dla wspierających. Osiągnięcie wyższych pułapów w kampanii uzbroi robota w dodatkowe akcesoria od latającego plecaka po usta wizualizujące mowę, a także umożliwi ofiarowanie robotów instytucjom związanym z pomocą dzieciom (oddziały onkologii, sierocińce i inne).

Photon to robot, którego zadaniem jest uczenie dzieci programowania poprzez mieszankę storytellingu i najnowszej technologii. Każdy egzemplarz wyposażono w sensory, które pozwalają mu widzieć, słyszeć, odczuwać dotyk, odróżniać ciemność od światła, mierzyć odległość i nie tylko. Język programowania używany przez robota zainspirowały Scratch oraz Google Blockly, dzięki czemu opanować mogą go nawet najmłodsi.

Każdy użytkownik otrzymuje dostęp do specjalnej aplikacji dostępnej na smartfony i tablety. Za jej pośrednictwem dzieci poznają historię Photona – robota, którego statek kosmiczny zderzył się z asteroidą i spadł na Ziemię. Poprzez wykonywanie różnych programistycznych zadań pomagają Photonowi odzyskać utracone zmysły oraz odbudować statek. Aplikacja zachęca do zdrowej rywalizacji i współpracy za sprawą tablic rekordów oraz codziennych wyzwań. Punkty doświadczenia zdobywane podczas zabawy służą do rozwijania robota i dopasowywania go do własnych upodobań. Dzięki temu każdy Photon będzie jedyny w swoim rodzaju.

– Za cztery lata przewiduje się ponad milionową różnicę między wakatami w branży IT a ilością dostępnych absolwentów – Mówi Marcin Joka, dyrektor zarządzający Photon Entertainment. „Chcemy wziąć udział w zapełnianiu tej luki i udowodnić, ze z odpowiednimi narzędziami nawet sześciolatek nauczy się programowania i zdobędzie przewagę potrzebną w przyszłej karierze”. Pomysł na Photona powstał w głowach Marcina Joki, Krzysztofa Dziemańczuka, Michała Grzesia, Michała Boguckiego i Macieja Kopczyńskiego – czterech studentów i jednego wykładowcy z Politechniki Białostockiej. Twórcy otrzymali wiele nagród i wyróżnień za swoją pracę. Jeden z członków zespołu brał udział w projekcie wielokrotnie nagradzanego łazika marsjańskiego Hyperion 2.