fot. materiały prasowe
65 mln Stron i 8 mln Profili
Niemal połowa użytkowników, która tworzy swoje reklamy za pośrednictwem popularnego serwisu społecznościowego, robi to za pomocą urządzeń mobilnych. – Podczas, gdy coraz więcej osób sięga po swoje telefony, aby odkrywać nowe rzeczy, małe firmy potrzebują silnej strategii mobilnej. Facebook jest takim rozwiązaniem dla 65 mln firm posiadających Strony i 8 mln biznesów z Profilami na Instagramie – piszą przedstawiciele spółki.
Dodają, że ponad pięć milionów użytkowników aktywnie reklamujących się za pomocą serwisu, obliguje go do tworzenia nowych rozwiązań firmowych, dzięki którym ich klienci będą dowiadywać się o produktach, odwiedzać strony internetowe przedsiębiorców, pobierać aplikacje oraz odbierać wiadomości. Takim narzędziem ma być zaktualizowana aplikacja Ads Manager, która umożliwia zarządzanie reklamami.
Wyższa skuteczność
– Zobowiązujemy się także do tego, aby pomóc w poprawie skuteczność reklam. Obecnie aplikacja rekomenduje działania mające na celu podniesienie efektywności – i ułatwia to za jednym kliknięciem. Powiadomimy cię na przykład, kiedy wysoce skuteczna reklama (w porównaniu do innych reklam) dobiega końca, abyś mógł jednym kliknięciem ją przedłużyć o jeden, trzy albo siedem dni – piszą przedstawiciele Facebooka.
Oprócz tego użytkownicy reklamujący się za pośrednictwem serwisu społecznościowego mają również otrzymywać informacje o tym, jakie reklamy cieszyły się powodzeniem wśród ich potencjalnych klientów. Dzięki temu będą mogli w przyszłości tworzyć podobne i w efekcie osiągać lepsze rezultaty oraz zwiększać sprzedaż oferowanych produktów i usług.
Wzrost reklamodawców
Podane przez Facebooka statystyki świadczą o tym, że za jego pośrednictwem reklamuje się więcej firm w porównaniu do września ubiegłego roku. Wówczas takich przedsiębiorstw było cztery miliony, dzisiaj jest ich pięć. Najwięcej aktywnych reklamodawców przybyło w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Tajlandii, Meksyku i Wielkiej Brytanii. Najszybciej z kolei w Indiach.