Pięć minut dziennie na naukę czegoś nowego. To wszystko dzięki Highbrow

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Jak sprawdzić, czy nasz pomysł na biznes sprawdzi się? Jak stworzyć system wspierający naszą produktywność? Które idee zmieniły świat? To tylko kilka z wielu kursów dostępnych w serwisie Highbrow, którego zadaniem jest przekazywanie wiedzy w skondensowany sposób. Przez pięć minut każdego dnia.

Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com

Highbrow oferuje dziesięciodniowe bezpłatne krótkie kursy, dzięki którym w ciągu pięciu minut zdobędziemy wiedzę na dany temat. – Ucz się codziennie przy porannej kawie – zachęcają twórcy. Żeby to zrobić, wystarczy zarejestrować się na stronie podając adres e-mail, na który codziennie rano zostanie przesłany specjalny newsletter. Trafią do niego wybrane przez nas tematy i zostaną przygotowane tak, by wygodnie się czytały i przekazywały wiedzę w prosty sposób.

Podstawy marketingu dla każdego

Do wyboru mamy blisko 84 kursów (każdy z nich to dziesięć lekcji), które możemy wybrać spośród trzynastu kategorii. Kategorie oferowane przez Highbrow sięgają wielu zagadnień m.in. z dziedzin biznesu, technologii, psychologii, produktywności czy zdrowia. Ciebie Czytelniku pewnie najbardziej zainteresują zagadnienia dotyczące startupów, dlatego przybliżę, czego możemy nauczyć się codziennie rano, w ciągu pięciu minut spędzonych przy smartfonie/laptopie/tablecie np. podczas śniadania.

Jednym z pierwszych kursów na liście Highbrow jest „Startup Marketing For Everyone„, czyli kurs marketingu startupowego dla każdego. Autorem tego kursu jest Jonah Bliss, który jest współzałożycielem firmy ContentIntent. Jego firma pomaga markom i wydawnictwom zrozumieć jak powinny promować swoje produkty i mierzyć jaka kampania marketingowa przynosi najwięcej efektów. Bliss w ciągu pięciu minut poświęconych każdego dnia w formie newslettera opowie nam jakie są podstawowe zadania każdego marketingowca.

Y Combinator uczy

Kolejny kurs dla przedsiębiorców przyda się każdemu designerowi albo osobie, która interesuje się tematyką User Experience. Cassius Kiani, założyciel studia projektowego Mikleo, w stworzonym kursie pokazuje użytkownikom jak to się dzieje, że dany produkt przekonuje nas do skorzystania z niego, a drugi nie. Co odpowiada za to, że aplikacja wydaje nam się przejrzysta, ciekawsza niż inne. Tego wszystkie dowiemy się biorąc udział w kursie pt. The Fundamentals of User Experience.

O tym jak zdobyć finansowanie na biznes dowiesz się z kolejnego bezpłatnego kursu oferowanego przez autora Highbrow. Geoff Ralston z Y Combinatora, popularnego akceleratora startupów, w dziesięciu odcinkach opowie, jak przygotować się do rundy seedowej i przede wszystkim jak dobrać, znaleźć i przekonać do naszego pomysłu osobę, która będzie zainteresowana w zainwestowanie w nasz biznes. – Kurs jest podsumowaniem tego, co założyciele startupu powinni wiedzieć o pozyskiwaniu inwestora – zachęca Geoff Ralston.

Czas, start

Gdy dowiedziałem się o Highbrow to pomyślałem, że trudno czegoś dowiedzieć się na dany temat w ciągu pięciu minut, czy czytając tylko jeden newsletter. Przekonała mnie jednak ta cykliczność, czyli to, że jeden kurs o wybranej tematyce trwa dziesięć dni. Dzięki temu codziennie rano będziemy dowiadywać się np. o tym jakie hasła kluczowe należy wykorzystać do promowania naszego biznesu w wyszukiwarce internetowej, po kolei, krok po kroku w jednodniowych odstępach.

W nauce, szczególnie w e-learningu, przerażać może natłok informacji. Dlatego forma zaprezentowania przez Highbrow przypadła mi do gustu. Ze względu na całą otoczkę z nią związaną, czyli to, że newsletter możemy czytać przy kawie, przy śniadaniu, czyli nie musimy poświęcać na kurs dodatkowego czasu, sprowadza się do tego, że właściwie żadnym kosztem możemy nauczyć się czegoś za co pewnie musielibyśmy zapłacić. Nic nie sto też na przeszkodzie, by część kursu przeczytać podczas jazdy komunikacją miejską.

Jedyny minus, to konieczna znajomość języka angielskiego. Bez niego trudno będzie zrozumieć, co chcieli nam przekazać autorzy wybranych kursów. Dla startupowców nie powinien być jednak przeszkodą.