Pierwsi absolwenci projektu „Profesjonalista w eHandlu”

Dodane:

Anna Wilma Anna Wilma

Udostępnij:

Znamy już pierwszych absolwentów programu “Profesjonalista w eHandlu”. Kim są? Jak zaczęła się ich przygoda z handlem internetowym i jakie mają cele na przyszłość? Oto opinie „Profesjonalistów” o pierwszym egzaminie i kondycji polskiego e-handlu.

Znamy już pierwszych absolwentów programu “Profesjonalista w eHandlu”. Kim są? Jak zaczęła się ich przygoda z handlem internetowym i jakie mają cele na przyszłość? Oto opinie „Profesjonalistów” o pierwszym egzaminie i kondycji polskiego e-handlu.

15 grudnia na auli Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie odbył się pierwszy egzamin „Profesjonalisty w eHandlu”. Z pierwszej potyczki z “Profesjonalistą w eHandlu” zwycięsko wyszło 11 osób. Na stronie ehandel.edu.pl można zapoznać się z profilami absolwentów.

– Opinie bezpośrednio po egzaminie były raczej pozytywne, choć nie brakowało głosów, że egzamin był naprawdę trudny. Na podstawie pierwszego egzaminu ciężko ocenić czy same pytania były faktycznie takie trudne czy może rozminęły się z oczekiwaniami uczestników – mówi Marek Tomaszewski z Project Manager z organizującej program Fundacji Polak 2.0.

Pytania egzaminacyjne były stopniowane pod kątem rodzaju specjalizacji, którą wybrał zainteresowany programem, przykładowo osoba mierząca się egzaminem na Specjalistę ds. generowania ruchu musiała się zderzyć z pytaniami typu: Jak często Google zmienia swoje algorytmy dla wyszukiwarki?, Do czego wykorzystywane są głównie wielokanałowe ścieżki konwersji? Jeżeli na serwis został nałożony filtr przez Google spowodowany stosowaniem niedozwolonych linków, to aby usunąć filtr należy?

Natomiast certyfikacja na Menedżera ds. Ecommerce była prawdziwą próbą teoretycznej i praktycznej interdyscplinarności co objawiło się m.in. w pytaniach typu: Jaki był ROI z pozyskania nowej bazy mailingowej dzięki opisom produktów, jeśli zarząd firmy estymuje, wartość jednego leada na 10 złotych a proces zapisu na newsletter powoduje, że zapisuje się co 25 unikalny użytkownik? Manager sklepu internetowego z kosmetykami chce lepiej zarządzać w nim cenami i asortymentem i postanowił użyć techniki segmentacji klientów pod względem wrażliwości cenowej. Które z przedstawionych poniżej podejść będzie do tego najlepsze? Podaj rozkład nastawienia konsumentów wg „góry lodowej satysfakcji”?

O początkach swojej przygody z ehandlem mówią pierwsi certyfikowani

– Przygodę z e-commerce rozpocząłem od pracy nad własnym projektem, kontynuując ją jako założyciel i współwłaściciel agencji marketingowej. W rezultacie od 2008 roku pracuję nad projektami zorientowanymi na wdrażanie rozwiązań marketingowych w przedsiębiorstwach, w szczególności z obszarów brandingu i marketingu internetowego. Poza zarządzaniem projektami i aspektami kreatywnymi (koncepty, copywriting) – mówi Mateusz Mazurek, certyfikowany Adept eHandlu.

– Moja przygoda zaczeła w momencie utworzenia witryny internetowej z prostą, darmową bramką sms. Dzieki temu poznałem takie narzędzia jak Google Analytics i terminy PageRank, CPC, CTR, afiliacje i inne. Potem pojawiła sie słabość do sklepów i platformy Allegro. Dziś jako Certyfikowany specjalista AdWords na co dzień obsługuję kampanie dużych e-commerce’òw – mówi Adam Czuryło, Specjalista ds. zarządzania ruchem.

– Zawodowo zajmuję się strategią i koordynowaniem projektów w zakresie mobile, e-commerce oraz e-marketingu. Jako miłośnik nowych technologii i urządzeń mobilnych uczestniczyłem przy projektach dla m.in. Sizeer, Leroy Merlin, RTV EURO AGD, Auchan, T-mobile. Aktualnie pracuje w Nestlé Waters Polska S.A.- zdradza Łukasz Cybura, Specjalista ds. Marketingu.

– W 2008 rzuciłem stabilną posadę w sieci reklamowej, by założyć własny sklep internetowy z kosmetykami do włosów i akcesoriami fryzjerskimi. W 2011 sprzedałem rentowny sklep inwestorowi branżowemu. Od tamtej pory jestem freelancerem, który doradza z zakresu e-commerce, użyteczności oraz optymalizacji – przyznaje Leszek Rycharski, który przeszedł certyfikację z zakresu Specjalisty ds. zarządzania ruchem.

Świeżo upieczony “E-commerce Manager” Michał Koryciński zaprojektował i wdrożył autorski system klasy ERP oraz niestandardową, a bardzo efektywną i dobrze skalującą się metodę realizacji zamówień dla modelu JIT. – “Uważam że przyszłość e-commerce to automatyzacja i optymalizacja procesów, performance marketing i marketing automation w oparciu o umiejętne wykorzystywanie big data “– prognozuje absolwent najtrudniejszego poziomu certyfikacji programu „Profesjonalista w eHandlu”.

W 2014 roku do programu dołączą nowi partnerzy, pojawią się nowe materiały, a także funkcje e-learningowe na portalu ehandel.edu.pl. Planowane jest także coraz więcej działań edukacyjnych na uczelniach wyższych w całej Polsce m.in. organizacja tzw. Campów na Uczelniach Partnerskich, gdzie pracownicy firm partnerskich będą przybliżać praktyczne aspekty e-commerce studentom.

Fundacja Polak 2.0 już dziś zaprasza na kolejny egzamin, który odbędzie się 15 lutego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, kilka dni później na VI Targi eHandlu, podczas których zapoznać się będzie można z najnowszymi ofertami skierowanymi dla branży e-commerce, a w marcu na I Targi Mobilne, gdzie sprawdzić będzie można nowinki ze świata technologii mobilnych.

Więcej informacji o samym programie na stronie ehandel.edu.pl.

MamStartup jest partonem medialnym projektu.