Pierwszy polski elektryczny samochód dla logistyki trafi do sprzedaży już pod koniec 2019 r.

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Pierwszy polski elektryczny samochód dla logistyki trafi do sprzedaży już pod koniec 2019 r.

Udostępnij:

Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi obecne społeczeństwo. Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Odpowiadając na bieżące zapotrzebowanie rynku, Assay, niezależny fundusz inwestycyjny, realizuje projekty z obszaru elektromobilności. Elimen E-VN1, pierwszy na krajowym rynku elektryczny samochód dedykowany branży logistycznej, opracowany przez spółkę z portfela Grupy, ma trafić do sprzedaży już pod koniec 2019 r.

— Polska znajduje się obecnie na początkowym etapie wdrażania elektromobilności. Wykorzystując nasze doświadczenie, chcemy rozwijać trend elektryfikacji transportu i uczestniczyć w poprawie jakości życia mieszkańców naszego kraju. Dzięki współpracy z nami startupy, które tworzą ekologiczne formy transportu otrzymują dostęp do środków pozwalających im dynamicznie się rozwijać i maksymalizować swoją konkurencyjność na polskim i międzynarodowym rynku — mówi Łukasz Blichewicz, prezes zarządu Grupy Assay.

Pierwszy w kraju elektryczny pojazd dla logistyki

Elimen City to producent pierwszego na krajowym rynku, dedykowanego branży logistycznej, elektrycznego pojazdu ciężarowego Elimen E-VN1. Koszt przejechania nim 100 km to jedynie 7 zł. Na jednym ładowaniu pojazd może pokonać dystans nawet 300 km. Całkowita powierzchnia ładowni to 4 m3, a maksymalna ładowność sięga 800 kg. Co więcej, Elimen E-VN1 można dostosować do indywidualnych wymagań klienta. Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem w kraju, jak i zagranicą. Auto ma trafić do sprzedaży pod koniec 2019 r. 

Elektryczny rallycross? Takie rzeczy tylko w Polsce

Elimen Racing zaprojektował i przetestował prototyp elektrycznego samochodu do rallycrossu E-RX1. Auto bazuje na seryjnym Fordzie i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 4 sek. Pojazd ma napęd RWD 4×4, a moc, jaką osiąga przy wadze własnej 1150 kg, to 440 km. Maksymalny moment obrotowy silnika to 350 Nm. Czas ładowania samochodu E-RX1 to tylko 12 min. 

Obecnie Elimen Racing pracuje nad uruchomieniem pierwszej na świecie ligi Rallycrossu Elektrycznego, na którą, otrzymał już akredytację Polskiego Związku Motorowego.

Trójkołowy, elektryczny pojazd miejski

City EL to producent miejskich elektrycznych trójkołowców, które na nowo definiują jakość mobilności w miastach. Produkty spółki są idealnym uzupełnieniem luki pomiędzy samochodem a skuterem. 

Wkrótce City EL ruszy z nowym projektem rekonstrukcji nadwozia oraz udoskonalenia zespołu napędowego. Trójkołowce będą wykorzystywane przez systemy wypożyczania samochodów – car sharing. Co więcej, proponowane przez City EL pojazdy są odpowiedzią na wyzwania dla samorządów i lokalnych instytucji w związku z realizacją wymogów ustawy o elektromobilności.  

Pojazdy szyte na miarę potrzeb mieszkańców miast

TrybEco to spółka produkująca rowery i skutery elektryczne, będące idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców dużych, zakorkowanych miast. Dzięki wykorzystaniu środków transportu tej marki, poruszanie się w gąszczu miejskich ulic staje się proste i relatywnie tanie. Produkty tej marki wyróżniają się oryginalnym designem i wysoką jakością. Co więcej, posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty i są zgodne z unijnymi wymogami. 

TrybEco obecne jest zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych. Firma obecnie prowadzi sprzedaż w Niemczech i Czechach. W Holandii i Szwecji producent prowadzi badania rynku i wstępnie przymierza się do nawiązania biznesowej współpracy.