Pierwszy rok działalności za nami, a wraz z nim nowi klienci i startupowe wydarzenia. Podsumowanie roku Staffly

Dodane: 28.12.2021

Filip Sobel

Udostępnij:

Staffly to polski startup z obszaru HR Tech. Zespół skupił się na aspektach psychologicznych rekrutacji i z pomocą swojego starannie opracowanego algorytmu sprawdza dopasowanie pracowników do danego stanowiska pracy, badając kluczowe cechy osobowości kandydatów. Wystartowaliśmy rok temu. Jak nam poszło?

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Początek działania miał miejsce w 2020 roku. Jednak z pełną parą wystartowaliśmy w grudniu, po uzyskaniu pierwszej rundy finansowania w ramach inwestycji funduszu Czysta3.vc oraz grantu pozyskanego z UE na projekt B+R. Dzięki wcześniejszym pracom koncepcyjnym mogliśmy z początkiem roku wystartować z kopyta.

Założeniem projektu było stworzenie modułu, który ograniczy rotację w przedsiębiorstwach i zmniejszy koszty przeznaczane na ciągle powtarzające się rekrutacje i wdrażanie nowych pracowników. Jego kluczową funkcją jest psychometria, czyli wykorzystanie testów psychologicznych w rekrutacji.

Zespół

Udało się nam zbudować znakomity zespół fachowców z obszaru psychologii pracy i analityki danych oraz uczenia maszynowego. W ciągu kilku miesięcy zbudowaliśmy i przetestowaliśmy narzędzie w postaci starannie opracowanego algorytmu, który sprawdza dopasowanie pracowników do danego stanowiska pracy, badając kluczowe cechy osobowości kandydatów.

Pierwszym sukcesem związanym z psychometrią, czyli kluczowym komponentem Staffly, było nawiązanie współpracy z gigantem branży motoryzacyjnej i pilotażowym wdrożeniem algorytmu w Toyota Motor Manufacturing Poland. Miało to na celu zbadanie cech osobowości, które determinują idealny profil pracownika zakładu produkcyjnego.

Kontrakt z Toyota Motor Manufacturing Poland

Wynik badania pozytywnie zweryfikował założenia i pokazał, że algorytm Staffly działa we właściwy sposób. Efekt – podpisanie pierwszego komercyjnego kontraktu z Toyota Motor Manufacturing Poland i rejestracja Staffly jako stałego elementu rekrutacji na wszystkie stanowiska produkcyjne w TMMP. Jak później miało się okazać, było to kluczowe dla nawiązania kolejnych relacji biznesowych z największymi graczami na polskim rynku.

Po seriach testów, nasz moduł psychometryczny został zoptymalizowany pod kątem naszego produktu – włączyliśmy go w ścieżkę na naszej własnej platformie rekrutacyjnej, która w nowej odsłonie wystartowała we wrześniu.

Po wielu rozmowach z naszymi partnerami i ludźmi z branży HR stało się jasne, że nasz moduł psychometryczny musi zaistnieć tam, gdzie biegną główne tory istniejących już procesów rekrutacyjnych. Wyszliśmy naprzeciw potrzebom klientów i włączamy się w istniejące u nich procesy – zaczynamy integrację modułu Staffly z istniejącymi narzędziami na rynku HR.

Końcówka roku to intensywna praca nad budowaniem relacji i pozyskiwaniem klientów. W chwili obecnej przeprowadzamy testy u kilkunastu dużych pracodawców z branż gastronomicznej, produkcyjnej, spożywczej i handlowej. Nie możemy pochwalić się jeszcze wszystkimi działaniami, ale żeby uchylić rąbka tajemnicy – niedługo planujemy oficjalne ogłoszenie współpracy z naprawdę dużymi graczami polskiego rynku.

Braliśmy udział w największych startupowych wydarzeniach

Warto także wspomnieć o kilku ciekawych wydarzeniach w naszej krótkiej startupowej egzystencji. Braliśmy udział w największych startupowych wydarzeniach tego roku w Polsce: European Tech & Startup Days, Infoshare czy Wolves Summit. Zaszczyciła nas nominacja do nagrody Fintech Summit 2021 w kategorii „HR Tech” za stworzenie platformy, która dopasowuje osobowość kandydata do pracy.

Oprócz Staffly w kategorii były nominowane takie marki, jak Elevato, Saleson, PKO Bank Polski, Microsoft, Symmetrical.ai czy Mindgram, laureat naszej kategorii. Uczestnictwo w uroczystej gali rozdania nagród dało nam masę energii i dużo ciekawych kontaktów. Znaleźliśmy się także na „Subiektywnej Mapie Polskiego Ekosystemu HR Tech”, stworzonej przez grupę Pracuj Ventures jako jedna z najbardziej interesujących i aktywnie działających na polskim rynku HR spółek.

Ponadto ja (CEO) wraz z Damianem Wójcikiewiczem, COO mieliśmy okazję występować jako prelegenci na wydarzeniach, takich jak Customer Care Festival 2021 czy grudniowa największa konferencja HR tego roku – HR2022. Opowiadaliśmy tam o roli psychometrii w rekrutacji i dlaczego warto stosować testy, a także, jak dużą wartość mogą one wnieść w procesy rekrutacyjne.

Rok 2021 kończymy wyróżnieniem w rankingu Dealroom.co jako jeden z najszybciej rosnących startupów w kraju. Mamy nadzieję na utrzymanie tego trendu przez cały 2022 rok.

 

Autor: Filip Sobel, CEO Staffly