Klienci szukają bezpośredniego kontaktu
Jak wynika z raportu „Software House 2020”, od początku pandemii ruch w polskim Internecie wzrósł o 30%. Gdy dostęp do urzędów, firm czy fizycznych sklepów jest ograniczony bądź w ogóle niemożliwy, to kluczowe staje się zapewnienie ciągłości funkcjonowania tych podmiotów właśnie za pomocą Internetu. Rosnąca liczba zapytań od klientów, poszukujących informacji o otwartych punktach, ich godzinach funkcjonowania czy dostępnej ofercie, wymaga zastosowania systemów automatyzujących tę komunikację.
Już w 2017 roku Chatbots Magazine szacował, że firmy mogą obniżyć koszty obsługi klienta nawet o 30%, wdrażając rozwiązania konwersacyjne, takie jak wirtualni agenci i chatboty. Teraz tym bardziej nie ma od nich odwrotu.
– COVID-19 przyspieszył rozwój trendów związanych z digitalizacją. Firmy, które zainwestują w swoją cyfrową transformację teraz, korzyści będą czerpać również po zakończeniu pandemii w postaci większej liczby lojalnych i zaangażowanych w życie marki klientów. Kluczowe stają się więc profesjonalna obsługa klientów i zadbanie o swoją widoczność w Internecie – mówi Eugeniusz Lonski, Prezes ZarząduPinMeTo w Polsce.
Centrum dowodzenia obecnością w Internecie
PinMeTo to szybko rozwijający się startup typu SaaS. Stworzona przez tę firmę innowacyjna platforma umożliwia prowadzenie szerokich działań marketingowych w Internecie. Z poziomu jednego miejsca pozwala zarządzać kanałami w social mediach, aktualizować informacje i publikować wpisy w serwisach mapowych czy wyszukiwarkach. Platforma agreguje również wszystkie komentarze, recenzje czy opinie z różnych serwisów internetowych (np. Google, Facebook, Instagram czy Trustpilot), wysyła powiadomienia o nich i pomaga w delegowaniu zadań wewnątrz zespołu.
Podczas pandemii COVID-19 wiele marek, szczególnie tych, które posiadają wiele fizycznych lokalizacji, zmagało się z bardzo czasochłonnym zadaniem aktualizowania informacji na przykład o godzinach otwarcia czy obowiązujących obostrzeniach w danych punktach. Dzięki PinMeTo firmymogą usprawnić ten proces i sprowadzić go do jednego kliknięcia.
W PinMeTo zainwestowały właśnie Cloud Capital i SpintopVentures. Zastrzyk finansowy w postaci 2 mln euro firma wykorzysta do kontynuowania szybkiego wzrostu zarówno poprzez otwieranie oddziałów na nowych rynkach, jak i rozbudowę obecnych biur. W tym momencie posiada swoje przedstawicielstwa w Polsce, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Rumunii i Portugalii.