Pinterest zacznie sprzedawać. Uruchamia nową sekcję Pinterest Shop

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Pinterest idzie w ślady Facebooka i stanie się bardziej przyjazny reklamodawcom. Niebawem wprowadzi sekcję Pinterest Shop, gdzie z poziomu aplikacji internauci będą mogli dokonać zakupów. Usługa będzie dostępna zarówno dla użytkowników urządzeń z systemem iOS, jak i Android.

Komercyjne piny nie tylko dla iOSa

W lipcu tego roku serwis społecznościowy Pinterest umożliwił swoim użytkownikom ze Stanów Zjednoczonych dokonywanie zakupów za pośrednictwem platformy. Z komercyjnych “pinów” skorzystać mogli wówczas jedynie internauci z poziom aplikacji i to tylko tych zainstalowanych na urządzeniach od Apple’a. Teraz ma się to zmienić, bowiem spółka zapowiedziała, że udostępni opcje zakupowe na Pintereście dla szerszego grona użytkowników.

Na zdjęciu: Ben Silbermann, CEO Pinteresta | fot. materiały prasowe 

I tak, wkrótce w serwisie społecznościowym pojawi się nowa sekcja Pinterest Shop, w której internauci znajdą wyselekcjonowane oferty handlowe w jednym miejscu. Dzięki temu nie będą musieli przechodzić ze strony na stronę, żeby dokonać zakupu. Powyższa usługa, jak zapowiedziała spółka, będzie dostępna także dla osób korzystających z urządzeń na Androidzie. Nie wiadomo natomiast do końca, kiedy zostanie ona wdrożona, bowiem mowa jest jedynie o najbliższych tygodniach.

Facebook też wprowadzi odrębną sekcję zakupową

Podobne działania, jak Pinterest, podjął w październiku Facebook. Mark Zuckerberg, CEO spółki z Menlo Park, poinformował wtedy, że planuje uruchomić sekcję Shopping, która pojawi się w tym samym miejscu, gdzie obecnie znajdują się takie zakładki jak: Znajomi, Wydarzeni, Grupy i Zdjęcia. Zuckerberg wyjaśnił, że dodanie wyżej wymienionej sekcji ma skłonić facebookowiczów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych.

Z punktu widzenia reklamodawców i właścicieli marek promujących się za pośrednictwem tej sieci społecznościowej ma być to skuteczniejsza forma sprzedaży produktów, niż lokowanie ich w newsfeedzie. Umieszczane w tym miejscu reklamy są zwyczajnie często pomijane przez użytkowników Facebooka. Póki co tę opcje zespół Zuckerberga jeszcze testuje na wybranej grupie partnerów ze Stanów Zjednoczonych.

Kto więcej sprzeda?

Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie powyższych sekcji w obu serwisach sprawi, że będą one bardziej przyjazne reklamodawcom. Który okaże się bardziej skutecznym narzędziem e-commercowym? To również zdaje się być oczywiste, biorąc tylko pod uwagę liczbę użytkowników odwiedzających co miesiąc oba serwisy. W przypadku Facebooka jest ich blisko 1,5 miliarda, a w przypadku Pinteresta zaledwie 100 milionów, czyli aż piętnaście razy mniej niż konkurenta.