Pirk Spark kupuje 20% akcji Samito, startupu finansowego przez mAccelerator


Dodane: 21.07.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Samito, startup finansowany przez fundusz należący do mBanku, sprzedał 20% swoich akcji agencji Pirk Spark. Dzięki transakcji spółki połączą siły i wymienią się know-how.

Polski scaleup  dostarczający rozwiązania dla branży e-commerce funkcjonuje od 2014 roku. Cztery lata od swojego powstania firma pozyskała finansowanie od mAccelerator, funduszu inwestującego w startupy powiązanego z mBankiem, zaś w 2021 roku Samito z sukcesem zakończyło emisję akcji i pozyskało 2,1 mln zł. W tym roku firma połączyła siły z poznańską agencją Pirk Spark, dzięki czemu oba podmioty dostarczą swoim partnerom kompleksową obsługę sklepów internetowych w zakresie marketingu i reklamy.

– Nieustannie się rozwijamy poszukując nowych rozwiązań i funkcjonalności. Połączenie sił z Pirk Spark było dla nas kolejnym naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów i dostarczyć usługę, jakiej w tej chwili nie ma na polskim rynku – mówi Anna Kaczmarska, CEO Samito.

Czym zajmuje się Pirk Spark?

Pirk Spark funkcjonuje od 2020 roku. Pomimo stosunkowo krótkiej obecności na rynku, spółka już w zeszłym roku zanotowała blisko 3 miliony złotych przychodu. Firma początkowo zajmowała się wyłącznie zarządzaniem kontami Allegro, ale wraz z rozwojem polskiego rynku e-commerce sukcesywnie poszerza portfolio swoich usług, aby zapewnić klientom kompleksowe wsparcie.

Obecnie dzielimy się na kilka pionów. Główny z nich skupia się wokół Allegro. W tym zakresie Pirk Spark oferuje nie tylko prowadzenie sprzedaży, ale także wdrożenia sklepów oraz optymalizację Allegro Ads. Prowadzimy audyty kont oraz realizujemy liczne szkolenia dla sprzedawców. Obsługujemy także inne dostępne na polskim rynku platformy e-commerce, m.in. Empik Place, Shopee, Erli, eBay, Amazon oraz AliExpress. Kolejne piony naszej firmy stanowią obsługa e-commerce z zakresu digital marketingu oraz software house zorientowany na tworzenie i rozwój sklepów internetowych – mówi Oskar Hertman, CEO Pirk Spark.

Kulisty transakcji

W wyniku inwestycji Oskar Hertman, CEO Pirk Spark, wszedł do zarządu Samito. Obie firmy rozpoczęły budowę wspólnych struktur, aby możliwie najefektywniej wykorzystywać posiadane zasoby. Jeżeli pozyskanie ruchu na stronie, traktujemy jako pierwszy krok na drodze do rozwoju ecommerce, to automatyzacja marketingu jest z pewnością drugim, pozwalającym by „wyciągnąć” z niego więcej (optymalizując konwersję). Zarówno Pirk Spark, jak i Samito dzięki ścisłej wymianie know-how oraz połączeniu działań w ramach kampanii, które do tej pory co do zasady prowadzone były oddzielnie, wpływają na znaczne zwiększenie ich efektywności wykorzystując efekt synergii.

Dzięki wykupieniu 20% akcji Samito, Pirk Spark poszerzy swoje portfolio, wzbogacając je o kompleksowe rozwiązania z zakresu marketing automation. Tym samym, zaoferuje swoim klientom zaawansowane narzędzia automatyzujące działania marketingowe oraz prowadzące szczegółową analitykę w oparciu o big data. Dodatkowo za sprawą Pirk Spark, Samito zyska możliwość oferowania swoim klientom dodatkowych usług m.in. takich jak kompleksowa obsługa platform sprzedażowych typu marketplace.

mAccelerator o transakcji

– Jako inwestor w spółce Samito przyglądamy się rynkowi, na jakim operuje firma od kilku lat. W Polsce wciąż nie pojawił się podmiot jednocześnie zajmujący się sprowadzaniem i optymalizowaniem ruchu w kanałach sprzedaży elektronicznej. Wspólna oferta Samito i Pirk Spark daje szansę na zagospodarowanie tej niszy. Jest to niezwykle istotny krok, który mamy nadzieję, wpłynie na powstanie nowego standardu dla tego typu usług, kiedy firmy nie będą myśleć jedynie o sprowadzeniu ruchu na stronę, ale także o jego realnym przełożeniu na biznes klienta. Taka współpraca z pewnością przełoży się na zdecydowane przyspieszenie rozwoju obu firm. – komentuje Wojciech Chmielewski, partner zarządzający w mAccelerator.