Na świecie żyje 70 mln niesłyszących, a w Polsce jest ich blisko pół miliona. To dla nich stworzona została darmowa usługa tłumacza języka migowego zaprojektowana przez Migam.org. Jedną z pierwszych firm wykorzystujących technologię do obsługi osób Głuchych został serwis Pizzaportal.pl.
Pod koniec marca 2014 roku na PizzaPortal.pl uruchomiona została nowa forma wsparcia klienta skierowana dla osób niesłyszących – videochat. Z tej okazji powstał także materiał video „PizzaPortal.pl na wyciągnięcie ręki”, mający na celu pokazanie funkcjonowania nowego systemu w kontekście obsługi klienta.
Założeniem serwisu PizzaPortal.pl jest proste, szybkie i wygodne zamówienie jedzenia dla wszystkich. Kiedy spotkaliśmy Migam.org wiedzieliśmy, że idealnie wpisują się do naszego założenia, a obsługa osób Głuchych będzie niezbędną, by spełnić naszą ideę. Coraz więcej zapytań było ze strony ludzi niesłyszących, jak skontaktować się mogą z naszym portalem. Mieliśmy czat, kontakt mailowy czy social media, ale nadal czegoś brakowało. Videochat stał się najbardziej trafionym rozwiązaniem, aby ułatwić ludziom niesłyszącym kontakt z naszym portalem – komentuje Lech Kaniuk, założyciel PizzaPortal.pl.
Choć problem osób Głuchych jest powszechny, rynek dedykowanych im usług nadal jest bardzo ubogi. Dużą trudnością w codziennym funkcjonowaniu osób niesłyszących jest m.in. telefoniczna obsługa klienta w firmach i instytucjach. Tłumacz języka migowego ma na celu zlikwidowanie wszelkich barier pomiędzy konsultantem a klientem.
W styczniu 2014 roku uruchomiliśmy videochat i od tej pory obsłużyliśmy już ponad 1000 połączeń. Patrząc na stan polskich firm pod względem komunikacji z niesłyszącymi, cieszymy się, że firmy prywatne, takie jak PizzaPortal.pl, coraz bardziej zauważają potrzeby Głuchych – dodaje Sławek Łuczywek, dyrektor Migam.org.