PKN ORLEN startuje z kampanią wizerunkową „Mały atom, wielka sprawa”

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Mały atom, wielka sprawa – PKN Orlen

Udostępnij:

Wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa ORLENU „Mały atom, wielka sprawa”, która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego. Dzięki swoim możliwościom finansowym oraz budowaniu międzynarodowych sojuszy biznesowych i technologicznych, ORLEN jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu.

ORLEN planuje osiągnąć neutralność emisyjną do 2050 roku. Aby zrealizować swoje strategiczne cele, firma zdecydowała się zainwestować w małe reaktory jądrowe (small modular reactors, SMR). To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii. Spot kampanii koncentruje się na zaletach SMR – niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii.

Small modular reactors w PKN ORLEN

Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym mieszka 150 tysięcy osób. Jednocześnie, produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO₂, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię.

Ogromną zaletą nowej technologii jest również bezpieczeństwo. SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, który zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Wykorzystują one powszechne i niezawodne prawa fizyki, np. grawitację lub różnicę ciśnień. Sam reaktor znajduje się głęboko, bo 35 metrów pod ziemią.

Za inwestycje w SMR odpowiada spółka ORLEN Synthos Green Energy. Partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. Więcej na temat technologii SMR można przeczytać na tej stronie.

Kampania

Kampania promująca zaangażowanie ORLENU w transformację energetyczną i SMR potrwa od 8 maja do 23 czerwca br. i będzie realizowana  w telewizji, Internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie.

Spoty telewizyjne i internetowe przybliżają odbiorcom najważniejsze kwestie związane z technologią SMR. W reklamach emitowanych w online, prasie i na OOH innowację promuje hasło „Mały atom, wielka sprawa”. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.

Przeczytaj również Grupa ORLEN wykorzysta słomę zbóż od polskich rolników, żeby wytworzyć ekologiczny dodatek do benzyn