Wśród najpopularniejszych operacji, które może zrealizować firma znajdują się m.in. zlecanie paczek przelewów, pobieranie wyciągów oraz historii transakcji. Taka automatyzacja ułatwia pracę działów finansowo-księgowych, a ponadto daje firmie realne korzyści w postaci oszczędności czasu potrzebnego na wykonanie operacji, ograniczenia błędów i szybkiego dostępu do informacji o finansach firmy.
– Blisko współpracujemy z naszymi klientami, słuchamy ich potrzeb. Rozpoczęliśmy długofalowe prace nad integracją banku z systemami finansowo-księgowymi. Ich celem jest umożliwienie na przykład realizacji przelewów i pobierania wyciągów bezpośrednio z systemu FK klienta. We współpracy z naszym partnerem – firmą Soneta – pierwsze takie rozwiązanie właśnie udostępniliśmy klientom korzystającym z iPKO biznes i pracującym w środowisku enova 365 – mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych w PKO Banku Polskim.
– Obszar finansowy, w którym na rachunkach bankowych występują masowo transakcje, zarówno przychodzące, jak i wychodzące to jest zawsze pierwszy obszar, w którym firmy wdrażające oprogramowanie szukają automatyzacji. Dzięki zastosowaniu bezpośredniej komunikacji elektronicznej systemu ERP z systemem bankowym znacząco skraca się czas potrzebny na obsługę płatności oraz zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Integracje z systemami bankowymi oparte o webservice są dostępne w enova365 już od wielu lat, cieszymy się, że do portfolio banków, które obsługujemy dołącza również jeden z najpopularniejszych – PKO Bank Polski – opisuje Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.
Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP jest szyfrowana i odbywa się poprzez webservices. Stosowana technologia jest sprawdzona, bezpieczna i z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat.