PKO Bank Polski i Workai: jak efektywne narzędzie odmieniło wewnętrzne standardy komunikacji

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

PKO Bank Polski i Workai: jak efektywne narzędzie odmieniło wewnętrzne standardy komunikacji

Udostępnij:

PKO Bank Polski wdrożył platformę Workai, która usprawnia komunikację wewnętrzną i daje możliwość szybkiego dotarcia do informacji pracownikom banku. Jak do tego doszło? Jakie były wyzwania? W podkaście EY StartUp Talk opowiadają o tym Agata Zwolan i Grzegorz Ciwoniuk.

Współpraca PKO Banku Polskiego z Workai rozpoczęła się dzięki platformie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W ramach tego programu bankowi eksperci współpracują ze spółkami technologicznymi, rozwijając i komercjalizując innowacyjne narzędzia. Do tej pory przeanalizowano prawie 5500 pomysłów, przeprowadzono ponad 50 pilotaży i wdrożono 25 projektów.

Biznesowa relacja rozwinęła się naturalnie – z potrzeby zmiany w Banku i poszukiwania nowoczesnego, otwartego narzędzia do komunikacji wewnętrznej dla pracowników PKO BP, które dzięki modułowej konstrukcji umożliwi ciągły rozwój. Połączenie doświadczenia i stabilności dużego banku z kreatywnością oraz zwinnością startupu przyniosło korzyści obu stronom. Wdrożenie rozwiązania Workai w PKO Banku Polskim było istotne nie tylko ze względów wydajnościowych czy oszczędnościowych. Wpłynęło w znaczącym stopniu również na zarządzanie i kulturę komunikacyjną całej organizacji.

– Jeden ze startupów, z którymi współpracowaliśmy, posiadał interesujące nas rozwiązanie. Spotkaliśmy się na warsztatach, żeby porozmawiać o możliwościach. Możliwości przerodziły się w długą współpracę i partnerskie rozumienie potrzeb, oczekiwań i nowoczesnej technologii – mówi Agata Zwolan, dyrektor Biura Komunikacji Kultury Organizacyjnej, PKO Bank Polski.

W najnowszym podcaście EY StartUp Talk dowiesz się m.in.:

  • Na jakie wyzwania PKO Bank Polski poszukiwał rozwiązania w zakresie komunikacji wewnętrznej?
  • Dlaczego PKO Bank Polski wybrał Workai?
  • Jak wyglądał proces wdrożenia narzędzia?
  • Z jakimi wyzwaniami musiały się mierzyć firmy w trakcie trwania współpracy?

Workai: innowacja w komunikacji wewnętrznej

Workai to platforma all-in-one, która w bezpieczny sposób łączy komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą, zaangażowanie pracowników oraz procesy.

– Workai wyewoluował z platformy intranetowej, czyli portalu wewnętrznego do komunikacji z pracownikami. Zaczęliśmy od intranetu, później dokładając kolejne obszary, takie, jak wiedza w organizacji, która jest potrzebna na przykład konsultantom czy sprzedawcom w oddziałach bankowych. Dodatkowo, w narzędziu dostępne są: formularze, procesy czy wewnętrzna sieć społecznościowa, która pomaga pracownikom dzielić się wiedzą między sobą, ale też oddolnie angażować w różne inicjatywy. Ostatnio eksplorujemy bardziej HR-owe obszary, na przykład moduł e-learningowy czy moduł do zarządzania pracą hybrydową – mówi Grzegorz Ciwoniuk, współzałożyciel Workai.

Więcej w podcaście EY StartUp Talk

Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu EY StartUp Talk.

ey.com, EY Startup Talk – nowa jakość komunikacji wewnętrznej | EY Polska