PKO Bank Polski wchodzi w branżę motoryzacyjną. Właśnie uruchomił platformę Automarket

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

PKO Bank Polski wchodzi w branżę motoryzacyjną. Właśnie uruchomił platformę Automarket

Udostępnij:

Grupa PKO Banku Polskiego startuje z pierwszą w Polsce bankową platformą do zakupu aut nowych i używanych. Na start dostępne są auta z zasobów Grupy Kapitałowej i od wybranych dealerów, w kilku opcjach finansowania, w tym leasing, pożyczka i wynajem długoterminowy. Automarket jest jedną z inicjatyw strategicznych Grupy PKO Banku Polskiego.

– PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy, aby nasi klienci mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres.
– mówił wczoraj Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Integracja z bankowością mobilną

Przedstawiciele PKO Banku Polskiego wyjaśniają, że Automarket to pierwsza w Polsce bankowa platforma internetowa do zakupu samochodów. Zintegrowana jest z elektronicznymi kanałami banku, czyli serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Za jej pośrednictwem potentat sektora finansowego zaoferuje swoim klientom (a jest ich ponad 10 mln) auta należące do Grupy Kapitałowej Banku oraz pojazdy zrzeszone przez dealerów samochodowych od lat współpracujących z Grupą.

W efekcie użytkownicy Automarket mogą mieć pewność, że nabywając samochody sprzedawane za pośrednictwem platformy, kupują sprawdzone „cztery kółka”. Zanim bowiem któryś z pojazdów zostanie zarejestrowany w bazie nowo powstałej platformy, wcześniej musi spełnić rygorystyczne kryteria dotyczące stanu technicznego i prawnego. Ponadto wszystkie samochody na Automarket pochodzą z polskiej dystrybucji oraz mają udokumentowaną historię i przebieg.

– Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami – mówi odpowiedzialny za projekt Tomasz Otto, dyrektor departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing.

Finansowanie pojazdów

Za pośrednictwem Automarket użytkownicy nie tylko wybiorą samochód, którym chcą się przemieszczać, ale również będą mogli sfinansować jego zakup poprzez pożyczkę. Niemniej to nie jedyna forma finansowania dostępna za pośrednictwem platformy. Klient może również zdecydować się na wynajem długoterminowy lub w przypadku firm sięgnąć po leasing z opcją pakietu serwisowego.

– Ofertę finansowania uzupełniają dedykowana oferta Autopożyczki PKO Banku Polskiego oraz opcja zakupu za gotówkę. Kombinacja różnych form finansowania, nowych i używanych samochodów oraz gwarancji i bezpłatnego zwrotu pojazdu, pozwala klientom załatwić wszystkie sprawy dotyczące zakupu auta w jednym miejscu – wyjaśniają przedstawiciele PKO Banku Polskiego.

COVID-19 zmienia branżę samochodową

Jak wynika z raportu analityków PKO Banku Polskiego „Automarket w internecie – COVID-19 zmienia branżę samochodową”, również w branży motoryzacyjnej nastąpiły zmiany zachowań konsumenckich.

Ograniczona dostępność nowych samochodów powoduje, że klienci zwracają większą uwagę na auta używane przede wszystkim młode i z niskim przebiegiem, ale również na dostępne od ręki nowe samochody. Ponadto akcja #zostanwdomu spowodowała wzrost trendu zakupów aut przez Internet, więc najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży tą drogą.

Metodyki zwinne

Platforma Automarket powstała w niespełna pół roku dzięki wykorzystaniu zwinnego podejścia do projektu i integracji zasobów PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease. Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu.

– Obecna wersja serwisu to dopiero MVP – mówi Tomasz Otto. – W najbliższym miesiącach projekt będzie rozwijany i rozbudowywany o kolejne funkcje. Będziemy obserwowali naszych użytkowników i będziemy starali się odpowiedzieć jak najlepiej na ich oczekiwania. Stopniowo planujemy poszerzać działania promocyjne, tak aby zbudować rozpoznawalność nowej marki i zwiększyć zasięgi. Będziemy również prowadzili działania edukujące klientów Grupy PKO Banku Polskiego, by pokazać im istniejące dziś nowoczesne możliwości zakupu samochodu.

Tworząc innowacje i poszukując innowacji

Automarket można nazwać startupem powstałym w strukturze dużej instytucji finansowej. Warto przypomnieć, że Grupa PKO Banku Polskiego prowadzi również program Let’s Fintech with PKO Bank Polski, czyli platformę rozwoju innowacji, w ramach której bank wspólnie ze startupami nawiązuje współprace biznesowe i wdraża nowe technologie, udostępnia swoje API i rozwija obszar otwartej bankowości oraz inwestuje w najbardziej obiecujące spółki technologiczne. Do tej pory PKO Bank Polski nawiązał współpracę z ponad 30 startupami.

– Jako Automarket jesteśmy także otwarci na współpracę z ekosystemem startupowym – potwierdza Tomasz Otto. – Sami jesteśmy cartechem i bacznie przyglądamy się wszystkim ciekawym rozwiązaniom pojawiającym się na tym rynku.