PKO Bank Polski wdraża workai. Platforma ułatwi komunikację wewnętrzną banku

Udostępnij:
W ramach strategicznego programu cyfryzacji oraz transformacji w obszarze digital workplace, PKO Bank Polski wdraża innowacyjną platformę komunikacji wewnętrznej – workai. Nowa platforma ułatwi komunikację wewnętrzną, wzmacniając zaangażowanie prawie 22 000 pracowników banku.

PKO Bank Polski od kilku lat z sukcesem realizuje strategię transformacji cyfrowej. Obejmuje ona zarówno usługi dla klientów jak i procesy wewnętrzne. Transformację wspierają innowacyjne rozwiązania budowane we współpracy ze środowiskiem technologicznych startupów, silny rozwój kanałów mobilnych, zaawansowana analityka danych, a także zmiana kultury organizacyjnej i metod pracy. Jednym z jej elementów jest tworzenie przyjaznego środowiska pracy, także w obszarze digital workplace. Wdrożenie platformy Digital Employee Experience – workai będzie dużym wsparciem komunikacji wewnętrznej, rozwijającym cyfrowe doświadczenia pracowników banku

Głównym celem wdrożenia platformy workai jest zapewnienie efektywnego przepływu informacji wewnątrz organizacji oraz pomiędzy pracownikami. Z nowym rozwiązaniem opartym na chmurze, pracownicy banku będą mieć łatwy i szybki dostęp do informacji – również w wersji mobilnej. Nowa platforma usprawni zarządzanie informacjami w wielu kanałach.

Personalizacja, inteligentne wyszukiwanie, analityka i User Experience

Nowe narzędzie to również znacznie łatwiejsze dotarcie z odpowiednimi informacjami we właściwym czasie, do właściwej grupy odbiorców. Dzięki personalizacji i zaawansowanej analityce pracownicy otrzymają dokładnie takie treści, które są dla nich istotne. Platforma zapewni inteligentne wyszukiwanie i User Experience. Jej głównym celem jest usprawnienie komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą, a wykorzystanie technologii mobilnych i sztucznej inteligencji, wpłynie na wzmocnienie zaangażowania pracowników.

– W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na innowacyjne, bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Oferujemy pracownikom doświadczenia cyfrowe na poziomie, z jakim mają do czynienia, korzystając z aplikacji konsumenckich. Pierwszym krokiem było wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego systemu wspierającego cykl życia pracownika, drugim platforma Teams do efektywnej komunikacji. Kolejnym rozwiązaniem jest workai – w pełni funkcjonalna platforma Digital Employee Experience. Mamy świadomość, że komunikacja wewnętrzna odgrywa istotną rolę na drodze zmiany nie tylko technologicznej, ale przede wszystkim kulturowej w organizacji. PKO Bank Polski jest nie tylko otwarty na innowacyjne cyfrowe rozwiązania, ale także wspiera w rozwoju polskie startupy. Potencjał workai (wówczas Elastic Cloud Solutions) zauważyliśmy już w 2017 roku, kiedy zakwalifikowaliśmy firmę do naszego programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Wówczas oferował autorskie rozwiązanie – intranety dla małych firm. Dziś wdraża je w również międzynarodowych korporacjach. Jest w pierwszej lidze intranetowego świata – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Wprowadzana w PKO Banku Polskim platforma to wielofunkcyjne i przyjazne w obsłudze narzędzie doceniane na rynku, czego dowodem jest m.in. wyróżnienie dwukrotnie przyznane workai przez niezależną międzynarodową agencję Nielsen Norman Group – dla jednego z 10 najlepiej zaprojektowanych intranetów na świecie. Budowanie angażujących treści wewnętrznych jest proste i efektywne, dzięki wbudowanemu w workai rozwiązaniu CMS typu „przeciągnij i upuść”.

– Przyszłość należy do firm, które będą potrafiły skutecznie inspirować pracowników do działania. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie z największym polskim bankiem napisać ten rozdział tworząc w PKO Banku Polskim cyfrową przestrzeń wspierającą współpracę, otwartość i dzielenie się wiedzą. – powiedział Łukasz Skłodowski, CEO workai.

Pierwszy w Polsce bank w chmurze Azure

Wdrożenie platformy workai jest jednym z pierwszych w Polsce wdrożeń w chmurze obliczeniowej Microsoft Azure realizowanym w instytucji finansowej. PKO Bank Polski odważnie stawia na rozwiązanie chmurowe, a to zapewnia instytucji przewagę konkurencyjną i utrzymanie pozycji lidera na rynku bankowym. Dzięki chmurze bank ma bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko rozwoju umożliwiające dostęp do najnowszych technologii, możliwość sprawnego wdrażania innowacji i łatwego dostosowywania rozwiązań do szybko zmieniających się potrzeb użytkowników.

Otwarcie na rozwiązania chmurowe jest efektem strategicznej współpracy PKO Banku Polskiego, Operatora Chmury Krajowej oraz Microsoftu.

Już na początku pandemii COVID-19 PKO Bank Polski, we współpracy z Microsoft oraz Accenture zrealizował projekt kompleksowego wdrożenia Microsoft Teams, co wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i usprawnienie komunikacji zespołowej. Wdrożenie workai, dzięki integracji z Microsoft Teams, jeszcze efektywniej odpowiada na wyzwania pracy zdalnej oraz hybrydowej, łącząc współpracę z wielokanałową komunikacją wewnętrzną.

– PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje strategię transformacji cyfrowej w oparciu o chmurę obliczeniową. Wybór rozwiązania workai wdrażanego we współpracy z Chmurą Krajową, to świetny przykład jak innowacje i kompetencje polskiego startupu mogą odpowiedzieć na potrzeby dużych spółek giełdowych. Udowadnia tym samym, że technologia, która zapewnia bezpieczeństwo, ciągłość i płynność działania, a także komfort pracy, staje się nieodzownym elementem w komunikacji – mówi Paweł Jakubik, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Członek Zarządu Microsoft Polska.