Dominującym motywem strategii rozwoju PKO Banku Polskiego jest innowacyjność. Dzięki zaangażowaniu w rozwój środowiska nowych technologii, bank wyznacza trendy na rynku i nadaje ton dyskusji o przyszłości rodzimej branży finansowej.
Autorski program „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” adresowany jest do startupów oferujących nowatorskie podejście do tradycyjnych rozwiązań finansowych. Firmy zgłaszające się do programu otrzymują możliwość weryfikacji swojego biznesu i technologii w dedykowanym środowisku, obejmującym siatkę oddziałów laboratoryjnych, dostęp do danych za pośrednictwem API Sandbox oraz wsparcie bankowych mentorów. Startupy, których rozwiązania sprawdzą się, mają szansę na komercyjne wdrożenie oraz inwestycję.
– Tworzymy środowisko, które pozwala na pełne wdrażanie rozwiązań, stających się wzorem dla innych instytucji. Poszukujemy rozwiązań z branży fintech, gotowych do przeprowadzenia zarówno pilotaży wewnętrznych, jak i produkcyjnych – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
Bank jako pierwsza na rynku polska instytucja finansowa, zainwestował bezpośrednio w spółkę fintechową. Dzięki ZenCard klienci firmowi PKO Banku Polskiego mogą korzystać z systemu lojalizacji klientów, który w trakcie transakcji płatniczej kartą lub gotówką przyznaje automatycznie rabaty i zniżki.
– ZenCard całkowicie rewolucjonizuje sposób budowania relacji z klientem, dając przedsiębiorcom innowacyjne narzędzie marketingowe do zwiększania skali ich biznesu. Klientom detalicznym natomiast znacząco ułatwia rejestrację i korzystanie z programów lojalnościowych – mówi Krzysztof Klimczak, prezes Zarządu ZenCard.
Celem konkursu Architekci Innowacji jest m.in. wyłonienie innowacyjnych projektów technologicznych i dobrych praktyk w zakresie stosowania nowych technologii.
Więcej o programie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” na stronie internetowej fintech.pkobp.pl.